مدیرکل فرودگاههای خوزستان گفت: پارسال یک میلیون و ۸۲۰هزار مسافر از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید قاسم سلیمانی اهواز جابجا شدند.

سمیه سعیدی خبرنگار پایگاه خبری کارونی ها :سیدمهدی رزاز افزود:فرودگاه بین المللی شهید قاسم سلیمانی اهواز پارسال از نظر حجم جابجایی مسافر در رتبه چهارم کشوری قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه روزانه بین ۴۰ تا ۴۸پرواز با حدود پنج هزار مسافر در فرودگاه اهواز جابجا می شوند افزود: با بهبود زیرساخت های فرودگاه ، ظرفیت جابجایی ۲٫۷میلیون مسافر در سال را دارد.
مدیرکل فرودگاههای خوزستان با اشاره به اهمیت راهبردی فرودگاه بین المللی اهواز ، ابراز امیدواری کرد با آزادسازی ۳۳ هکتار از محدوده فرودگاه ، باند دوم فرودگاه راه اندازی شود و در نهایت امکان افزایش پارکینگ هواپیما از ۶ فروند به ۱۳ فروند فراهم خواهد شد.
رزاز گفت: راه اندازی باند دوم فرودگاه اهواز یکی از الزامات اساسی است که امیدواریم با پیگیری استاندار خوزستان و نهادهای ملی ، در این خصوص گره گشایی شود.

*پروازهای خارجی فرودگاه اهواز
رزاز گفت: هم اکنون پروازهای منظم هفتگی از اهواز به مقصدهای استانبول ، کویت ، عمان و دوبی انجام می شود.
مدیرکل فرودگاههای خوزستان افزود: تلاش می کنیم ایرلاین های بیشتری برای افزایش پروازهای خارجی از اهواز جذب کنیم.
وی با اشاره به محدودیت های ناوگان هوایی کشور ناشی از تحریم های ظالمانه و غیرقانونی اظهار داشت:هم اکنون حجم تقاضا برای سفرهای هوایی در کشور بالاست ولی محدودیت های ناوگان هوایی سبب شده مشکلاتی برای پاسخجگویی به نیازهای مردم ایجاد شود که کمبود بلیت ناشی از همین محدودیت هاست.

*بهسازی ترمینال قدیمی فرودگاه اهواز
مدیرکل فرودگاههای خوزستان گفت: اسفند ماه سال گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی ، پروژه بهسازی ترمینال قدیمی با چهار هزار متر به بهره برداری رسید که توانست ظرفیت پذیرش مسافر را تا ۵۰درصد افزایش دهد.
رزاز گفت: محوطه سازی و بهسازی بخش خروجی ترمینال داخلی در چند ماه آینده به بهره برداری شود که این در زیباسازی و بالا بردن سطح رفاهی مسافران حائز اهمیت است.

*فرودگاه اهواز ضرر ده نیست
مدیرکل فرودگاههای خوزستان گفت: فرودگاه بین المللی اهواز جزو فرودگاههای ضررده نیست و هزینه ها و درآمدهای آن سر به سر است.
وی با بیان اینکه بسیاری از فرودگاههای کشور ضررده و غیراقتصادی هستند گفت: خوزستان با جذابیت های گردشگری و تاریخی می تواند به قطب گردشگری کشور تبدیل شود که در آن صورت حجم ورودی مسافر به استان افزایش خواهد یافت.