به مناسبت گرامیداشت روز ملی نان و گندم (۳۱ فروردین)، با حضور راضی جلالی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، موالی زاده فرماندار شهر اهواز، چراغی مشاور استاندار، جهان نژادیان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی، ملایی هزاروندی مدیرکل فنی و حرفه‌ای، میرزایی مدیر کل پارک علم و فناوری، جعفری معاون تعزیرات حکومتی، نوری مدیر غذا و دارو، فرخ تبار معاون سازمان جهاد کشاورزی، اتحادیه نانوایان استان و سایر اعضای کارگروه آرد و نان استان خوزستان مراسم افتتاحیه کانون آموزشی و فناوری نان خوزستان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار کارونی ها ، امید جهانژادیان امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ در آیین افتتاحیه کانون آموزشی و فناوری نان خوزستان که دومین مرکز تخصصی آموزشی و فناوری نان در سطح کشور است اظهار کرد:استاندار محترم استان خوزستان علی اکبر محراب حسینی تاکید همیشگی و فراوانی بر بهتر شدن کیفیت نان در سطح شهر اهواز و استان خوزستان دارد. برخی دستگاه‌های نظارتی ازسال ۱۴۰۰ پیگیر پایش و بازرسی از واحدهای خبازی در استان خوزستان بودند و در این پایش ۳۰۰ واحد خبازی در سطح استان خوزستان خوزستان راه اندازی شد که از این ۳۰۰ واحد، ۱۷۰ واحد آن متعلق به شهر اهواز و بوده و ۱۳۰ واحد دیگر در شهرستان های استان خوزستان راه اندازی شدند. با تلاش های فراوان دغدغه تامین نان برای همیشه در سطح استان خوزستان به اتمام رسید. با راه اندازی این ۳۰۰ واحد خبازی هیچ کدام از هم استانی ها در تامین نان مورد نیازشان دچار مشکل نخواهند بود.

وی در ادامه افزود: کار گروه آرد و نان در استان خوزستان ۴ اقدام موثر تا به امروز انجام داده است: اقدام اول با راه اندازی ۳۰۰ واحد خبازی در استان خوزستان به دغدغه تهیه نان در استان خوزستان پایان داد و با راه اندازی این واحدهای خبازی برای ۷۰۰ نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال زایی صورت گرفت. اقدام دوم فرهنگ سازی و شناخت نان خوب و با کیفیت بود. در این راستا با حضور مسؤلین استانی در شهر اهواز در دبیرستان دخترانه شاهد رضوان و با حضور ۵۰۰ دانش آموز و با چاپ بروشور و آموزش نان خوب توانستیم این برنامه را اجرا کنیم. به دانش آموزان ویژگی‌های نان خوب و با کیفیت آموزش داده شد.

در ادامه جهانژادیان گفت: اقدام سوم و موثر در سال گذشته برپایی نمایشگاه تخصصی نان استان خوزستان بود. بر اساس مصوبه آرد و نان این اقدام انجام شد که خوشبختانه رضایتمندی همه مسؤلین استانی را به دنبال داشت.

مدیر کل اداره غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان گفت: ما در استان خوزستان متولی مشخصی برای بهبود کیفیت نان نداشتیم. امروز با راه اندازی کانون آموزشی و فناوری نان در اهواز یک متولی مشخص و واحد برای ارتقا کیفیت نان داریم و تشکیل کارگروه‌های تخصصی در اداره کل غله و رهنمون های کارگروه نان و تلاش‌های پارک و علم و فناوری ومرکز فنی و حرفه ای استان این تلاش‌ها به ثمر نشسته است. در این آموزشگاه آموزش‌های تئوری و عملی را به واحدهای خبازی آموزش خواهیم داد و گام های موثری در راستای ارتقا نان با کیفیت برخواهیم برداشت.

در پایان از داوود امامی مدیر کانون ملی نان ایران و علیرضا کریمی وثیق مدیر کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، برای همکاری‌های صمیمانه در جهت اخذ مجوز کانون آموزشی نان تشکر ویژه شد. این مرکز دومین مرکز آموزش نان در کشور است. تاسیس این کانون آموزش و فناوری نان در آینده نزدیک باعث بهبود چشمگیر کیفیت نان در سطح استان خوزستان خواهد شد.