مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به ذخیره آبی در سد دز با ۳۰۰ میلیون متر مکعب گفت: در بارندگی اخیر حدود ۸۰۰ میلیون متر مکعب به ذخایر آبی استان اضافه شد.

عباس صدریان فر ظهر امروز در حاشیه بازدید محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از سد و نیروگاه دز اظهار کرد: در بارندگی اخیر که نگرانی از وقوع سیلاب بود، با هماهنگی‌های صورت گرفته و رصد جوانب مختلف با ریاست استاندار خوزستان و مجموعه وزارت نیرو در سطح ملی، بحران به گونه‌ای مدیریت شد که ما شاهد حادثه در منطقه نبودیم و با مدیریت و برنامه‌ریزی، این تهدید به فرصت و ظرفیت تبدیل و ذخیره سازی خوبی انجام شد.

وی افزود: تاکنون حدود ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب به ظرفیت منابع آبی خوزستان اضافه شد و این پایان ماجرا نیست و در روزهای آینده افزایش ذخیره سازی در سدها استان خواهیم بود، زیرا در سرشاخه شاهد ورود روان آب‌ها به پشت سدها هستیم.

صدریان فر با اشاره به بیشترین ذخیره آبی در سد دز با ۳۰۰ میلیون متر مکعب، ادامه داد: در سد کرخه حدود ۱۶۰ میلیون متر مکعب و در زنجیره سد کارون نیز ۱۶۰ میلیون متر مکعب ذخیره آب اتفاق افتاده است.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان ابراز امیدواری کرد که این ذخیره سازی بر اثر بارندگی اخیر به بیش از یک و نیم میلیارد افزایش یابد.

وی به پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر وقوع بارندگی در روزهای آینده اشاره و تاکید کرد: اگرچه شدت بارش‌ها کمتر از بارندگی اخیر است، ولی بر اساس سیگنال‌های دریافتی، در نیمه فروردین ماه شاهد بارش قابل توجهی در استان خواهیم بود و امیدواریم که بتوانیم کمبودهای مخازن سدهای استان را جبران کنیم.