رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: کشاورزی صنعتی سبز و مردم محور است که در صورت سرمایه گذاری مناسب می‌تواند در بخش تولید و ایجاد امنیت غذایی جهش ایجاد کند.

جمال فیاضی اظهار داشت: یکی از محرک‌های اصلی در بخش تولید کشاورزی است که می‌تواند در زمینه تولید مواد غذایی و ایجاد اشتغال و امنیت و استقلال غذایی امنیت آور باشد.

وی افزود: برای افزایش تولید و جهش در بخش کشاورزی باید جامعه کشاورزی به سمت کشاورزی صنعتی و علم پایه حرکت کند و از کشاورزی سنتی با بهره‌وری پایین در مصرف منابع آبی و خاکی به سمت کشاورزی علمی و صنعتی با بهره‌وری بالا حرکت کنیم.

رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: امروز بخش عمده اشتغال خوزستان ناشی از کشاورزی است و این آمادگی علمی و عملی در دانشگاه فراهم است که در توانمندسازی کشاورزان منطقه همراهی کند.

وی تأکید کرد: در دو سال گذشته رویکرد اصلی ما مسئله مسئولیت‌های اجتماعی دانشگاه و تعریف رویکرد تقویت و توانمند سازی کشاورزان منطقه و آشتی آنها با دانشگاه بوده است و دیوارهای دانشگاه را برای کشاورزان حذف کردیم.

فیاضی گفت: دانشگاه اکنون بعنوان محور زراعت چوب در خوزستان تبدیل شده است و آمادگی علمی و نیروی انسانی برای ایجاد جهش در اقتصاد چوب وجود دارد و این می‌تواند زمینه پویایی اقتصادی کشاورزان را فراهم سازد.