رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان اهواز از آمادگی کامل شبکه تعاون روستایی این شهرستان برای خرید محصولات کشت پائیزه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت تعاون روستایی استان خوزستان هادی نیسی گفت: کشت پائیزه مهمترین و بزرگترین فعالیت کشاورزی در استان خوزستان است که می تواند نیازهای غذایی کشور به خصوص در زمینه تامین آرد و روغن را با دو محصول گندم و کلزا براورده سازد.
وی ادامه داد: شهرستان اهواز با ۳ مرکز خرید، گبیر، بیوض و رسالت که دارای ۴ باسکول در این مراکز هستیم در تلاش است محصولات کشاورزی مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری نماید.
نیسی بیان داشت: در سال گذشته تعاون روستایی شهرستان اهواز موفق به خرید بیش از ۶۳ هزار تن گندم و بیش از ۳ هزار تن کلزا شده بود که پیش بینی می شود با توجه به بارندگی های مناسبی که صورت گرفته این رقم در سال جاری با افزایش در تناژ روبه رو شود.
رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان اهواز در پایان گفت: تعاون روستایی شهرستان اهواز دارای ۲ انبار سرپوشیده ۵ هزار تنی و ۲ انبار ۱ هزار تنی می باشد و مابقی گندمی که خریداری می شود می بایست در فضای روباز خریداری شود.
وی در پایان گفت: بدلیل عدم استقبال مناسب کشاورزان از کشت کلزا، پیش بینی می شود در سال جاری خرید کمتری به نسبت سال گذشته صورت گیرد.