جانشین فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان عدم تناسب اعتبارات با ظرفیت بسیار بالای بسیج سازندگی در استان را از معضلات حوزه کاری اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

سردار نعمت اله باقری چهارشنبه شب در آئین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای گروه‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان (شکوه هجرت) و طلایه داران اقتصاد مقاومتی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی خوزستان اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال ۸۹ بحث اقتصاد مقاومتی را پیش کشیدند. در خصوص تحریم‌هایی که امروز دشمنان ما بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران پیاده سازی می‌کنند و فشارهایی که بر علیه مردم ما در حوزه معیشت و اقتصاد وارد می‌کنند، فرمودند اقتصاد مقاومتی یکی از راهکارهای آن است.

وی افزود: اما امروز شاهد هستیم مجموعه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج سازندگی در کنار مجموعه دولت، پای کار شعار مقام معظم رهبری آمدند و نتیجه آن چیزی است که در نمایشگاه بین المللی اهواز مشاهده می‌کنید.

جانشین فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: با پشتیبانی‌هایی که از سال ۸۹ تاکنون در حوزه وام‌های خوداشتغالی و کارگاه‌های کوچک زود بازده در استان خوزستان اتفاق افتاد، بیش از دو هزار کارگاه کوچک اقتصاد مقاومتی فعال شده که چهار هزار نفر به صورت مستقیم در این حوزه اشتغال دارند.

سردار باقری یکی از موانع توسعه تولیدات خانگی و اقتصاد مقاومتی که امروز با ان مواجه هستند را مسئله بازار خواند و عنوان کرد: بهترین راه در حوزه بازاریابی را ارائه تولیدات در نمایشگاه بین المللی دیدیم که بر مردم و خریداران عمده عرضه کنیم تا یکی از مشکلات اساسی آنها را حل کنیم.

وی افزود: قصد داریم سال آینده برنامه ریزی کنیم تا تولیدات اقتصاد مقاومتی را به صورت فصلی در این محل به نمایش بگذاریم.

به گفته وی، بیش از ۳۴۰ غرفه از استان خوزستان و ۱۶ استان سراسر کشور با تولیدات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در خصوص اشکالات حوزه کاری اقتصاد مقاومتی در خوزستان بیان کرد: یکی از موضوعات و منابعی که تأمین کننده کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود؛ ماده ۱۶ است که متأسفانه به موقع اجرا نمی‌شود؛ امسال به رغم اینکه عدد خوبی به خوزستان اختصاص داده شد اما دی ماه اعتبار به استان آمد و با توجه به اینکه اواخر فروردین ماه سال مالی به پایان می‌رسد نمی‌تواند آن گونه که شایسته و بایسته است از آن استفاده کرد.

سردار باقری، عدم تناسب اعتبارات با ظرفیت بسیج سازندگی را مشکل دیگر خواند و اظهار کرد: امروز در خوزستان شاهد هستیم برخی نهادهایی که ظرفیت ندارند از ظرفیت بسیج سازندگی در حوزه اشتغال زایی استفاده می‌کنند و اعتباری که به آنها واگذار می‌شود نسبت به اعتبارات واگذار شده به بسیج سازندگی با ظرفیت بسیار عظیمی که دارد تناسب و همخوانی ندارد، در واقع اعتبارات بسیج سازندگی محدود است.

وی با اشاره به اینکه گرفتن مجوز از دیگر مشکلات غرفه داران است، عنوان کرد: امروز گرفتن برند و مجوز برای این تولیدات دارای یک بروکراسی بسیار قوی است که در حوزه فروش تولید کنندگان را دچار مشکل کرده و باعث بی انگیزگی آنها شده است. با توجه به اینکه این تولیدات به صورت محدود در منازل و مکان‌های بسیار کوچک تولید می‌شود نیاز دارند در بازار ارائه شوند که مجموعه‌هایی مثل دانشگاه علوم پزشکی، غذا و دارو و … باید در دادن مجوز کمک کنند.