در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان دو تجهیز پژوهشگر موفق شرکت نفت و گاز اروندان رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان،در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان دو تجهیز پژوهشگر موفق شرکت نفت و گاز اروندان رونمایی شد.

جواد فرحانی پژوهشگر برتر و رئیس مخابرات این شرکت در خصوص دو تجهیز ساخته شده اظهار داشت: شوری سنج براساس فیبر نوری و اعلام موقعیت اضطراری براساس فرکانس رادیویی دریایی تجهیزاتی هستند که طی یکسال کارهای تحقیقاتی و تست های عملیاتی ساخته شده و به نتیجه رسیده اند.

وی در ادامه افزود: شوری سنج بر اساس فیبر نوری مقدار شوری آب را بر اساس یک قسمت در هزار (PPT) و بصورت مقیاس عملی شوری PSU از مقدار ۰ تا ۱۰۰ نمایش می دهد.

وی تصریح کرد: دستگاه اعلام موقعیت اضطراری براساس فرکانس رادیویی دریاییAis-Sart جهت اعلام موقعیت گروه فرد یا تجهیز در شرایط اضطراری در محیط دریایی یا باتلاقی بکار می‌رود.

فرحانی در پایان گفت: دستگاه شوری سنج بر اساس فیبر نوری، برای اولین بار ساخته شده و مشابه خارجی ندارد. نمونه های دیگری که براساس هدایت الکتریکی کار می‌کنند در حدود ۶۰۰۰دلار قیمت دارند. و دستگاه اعلام موقعیت اظطراری بومی سازی و بهینه شده و مشابه خارجی آن حدود ۱۰۰۰ دلار قیمت دارد و در صورت تولید انبوه این تجهیزات صرفه ارزی قابل توجهی برای کشور در پی خواهند داشت. و امکان ارتقا این تجهیزات برای کاربردهای مختلف صنعتی از جمله نفت و گاز، کاربرد دریایی و آزمایشگاهی وجود دارد.