مهندس علیرضا دانشی در سومین روز سیزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان از غرفه شرکت مهندسی عمران آسایش جنوب (عماکو) بازدید کردند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در بازدیداز غرفه شرکت مهندسی عمران آسایش جنوب (عماکو) در سیزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان گفت: میزان فعالیت ها در حوزه دانش بنیان حدود ۳ برابر سنوات گذشته شده است. در بخش تولید بار اول نیز اقدامات موثری انجام شده است و یکی از شرکت های موفق در این زمینه بوده ایم.
علیرضا دانشی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه های صنعت نفت در خوزستان بسیار حائز اهمیت است. البته اگر هدفمند و با برنامه ریزی باشد. سیزدهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان نیز از نظر کمی و حضور مراکز دانش بنیان بسیار مطلوب بوده است.

وی افزود: این نمایشگاه می تواند تحول بزرگی را در صنعت نفت ایجاد کند؛ ما باید وارد مرحله جدیدی از نمایشگاه ها شویم و از همگرایی و هم افزایی شرکت های سازنده استفاده کنیم و حلقه ها و زنجیره هایی در رابطه با تولید بالاتر و ارزشمندتر ایجاد نماییم که قطعا این کار امکان پذیر می باشد.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با تاکید بر اینکه ما باید تلاش کنیم صنعت نفت را یک بُنگاه اقتصادی تبدیل نماییم، اضافه کرد: وقتی مسئله بُنگاه اقتصادی می شود ممکن است این سوال در ذهن مُتبادر شود که مگر صنعت نفت اقتصادی نیست؟ در پاسخ باید گفت که قطعا صنعت نفت اقتصادی است اما اقتصادی بودنِ آن نسبت به ارزش ذاتی نفت مغفول مانده است.
به گفته ی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، ارزش ذاتی نفت یک ظرفیت بالفعل و اساسی برای خود نفت است ولی باید از ظرفیت هایی که به صورت بالقوه در حوزه نفت وجود دارد نیز استفاده کرد و آن ها را شکوفا نمود.