در نشستی به مناسبت روز ملی ایمنی و آتش نشانی، مهندس احمد محمدی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از زحمات و تلاش‌های کارکنان ایمنی و آتش نشانی این شرکت تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، در این نشست که روز سه شنبه (۸ مهرماه ۱۳۹۹) با حضور روسا و کارشناسان ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون برگزار شد، روسای HSE شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز مارون، گچساران، آغاجاری و مسجدسلیمان نیز از طریق ویدئوکنفرانس حضور داشتند.

مهندس محمدی در این آیین با بیان اینکه HSE از سخت‌ترین و حساس‌ترین بخش‌های صنعت نفت است، اظهار داشت: با توجه به اینکه فعالیت این بخش با سلامت نیروی انسانی و موجودیت تاسیسات مرتبط است هر گونه خطا، سهل‌انگاری در اعمال مقررات و تاخیر در انجام وظایف و ماموریت‌ها، بروز خسارت های جبران‌ناپدیر و بعضاً غیرقابل کنترل را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه واحدهای HSE مناطق نفت‌خیز جنوب در سه بخش ساختار سازمانی، نیروی انسانی و ملزومات ایمنی نیازمند بروزرسانی و ارتقا هستند گفت: باوجود شرایط کنونی و کمبود نقدینگی، تلاش خواهیم کرد تا ملزومات ایمنی، خارج از نوبت و با جدیت پیگیری و تامین شوند.

مهندس محمدی، آموزش و فرهنگ‌سازی را مهمترین عامل در پیشگیری از حوادث عنوان کرد و گفت: همه کارکنان در هر رده‌ای از سازمان باید متعهد به رعایت مقررات و دستورالعمل‌های HSE باشند که این مهم با آموزش مداوم و مستمر باید پیاده‌سازی شود.

در این نشست، روسا و کارشناسان HSE ستاد و شرکت های تابعه ضمن قدردانی از مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، دیدگاه‌ها، پیشنهادها و نظرات خود را در زمینه آموزش‌های عمومی و تخصصی، راهکارهای ایجاد انگیزه و تشویق ‏کارکنان برای شرکت در دوره‌های آموزشی مطرح نمودند.

حل دوگانگی قوانین مرتبط با اداره کار و HSE صنعت نفت، ارتقای ساختار سازمانی و ایجاد انگیزه در نیروی انسانی و روزآمد نمودن تجهیزات بخش دیگری از مباحث و مطالب مطرح شده در نشست ویژه بزرگداشت روز آتش نشانی در خاستگاه ایمنی صنعت نفت ایران بود