استاندار ذی‌ قار عراق نیاز این استان به اکسیژن را ۲۰ تن در روز به منظور ارائه به بیماران کرونایی اعلام کرد.

ناظم حمید الوائلی ظهر امروز در نشست با غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، اظهار کرد: پس از شیوع بیماری کووید – ۱۹ در عراق، استان ذی قار با کمبود وسایل بهداشتی و درمانی به ویژه اکسیژن روبه‌رو شد و این کمبود ما را وا داشت تا از کشور همسایه خود ایران درخواست کمک کنیم.

وی، نیاز روزانه استان ذی‌قار عراق را به اکسیژن ۲۰ تن اعلام کرد و افزود: ظرفیت ذخیره ۶۰ تن اکسیژن استان ذی قار وجود دارد که با همکاری مسئولان منطقه آزاد اروند و استان خوزستان می‌توان برای حل این کمبود اقدام کرد.

استاندار ذی قار عراق همچنین تجربه ایران را برای مقابله با ویروس کووید – ۱۹ یادآور شد و گفت: وضعیت ایران در زمان کرونا را از طریق فضای مجازی و رسانه‌ها رصد می‌کردیم و شاهد بودیم که تلاش جمهوری اسلامی در مبارزه با ویروس کرونا با حکمت و درایت کادر پزشکی به وضعیت پایدار رسیده است.

وی در ادامه به شمار گردشگران این استان به ایران اشاره کرد و گفت: سالانه حدود ۷۰۰ هزار نفر از اهالی استان ذی قار به ایران سفر می‌کنند که امیدوارم پس از بحران کرونا شاهد افزایش سفرهای زیارتی بین کشور ایران و عراق باشیم.
، غلامرضا شریعتی در این نشست با همتای عراقی خود بر آمادگی خوزستان برای انتقال تجربیات دوران کرونا به عراق برای کنترل این بیماری در استان ذی قار و دیگر استان‌های این کشور هم‌جوار شد.