در آئینی و با حضور استاندار خوزستان، کلید ۴۸ واحد مسکونی مهر خرمشهر به ساکنان ساختمان در معرض تخریب معروف به ۶ طبقه خرمشهر تحویل داده شد.

ظهر امروز آئین تحویل کلید منازل نوساز اهدایی سازمان منطقه آزاد اروند در مسکن مهر خرمشهر به ساکنان ساختمان ۶ طبقه با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و محمد حیدری معاون استاندار و فرماندار خرمشهر و دیگر مسئولان برگزار شد.

استاندار خوزستان در حاشیه این آئین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به همت منطقه آزاد اروند، شهرداری، نیروی انتظامی و دستگاه امنیتی یکی از معضلات اجتماعی خرمشهر معروف به ساختمان ۶ طبقه حل شد.

غلامرضا شریعتی به خانه‌دار شدن ۴۸ خانوار ساکن ساختمان ۶ طبقه اشاره کرد و افزود: برای این پروژه بیش از ۵۵ میلیارد ریال هزینه صرف شد و ۴۸ واحد از منازل مسکن مهر اختصاص یافته به سکنه ۶ طبقه، ۴۷ واحد مسکونی است و یک واحد دیگر قرار است به عنوان مهدکودک به این اهالی اهدا شد.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود وضعیت زندگی این اهالی بهتر و واحدهای مسکن مهر مستحکم‌تر شود، افزود: امید است بتوان سایر منازل مسکن مهر را برای کسانی که ثبت‌نام کرده اما واحدهای خود را تاکنون دریافت نکرده‌اند، حل و فصل و به سرانجام رساند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این مراسم اظهار کرد: ساختمان ۶ طبقه خرمشهر نماد جنگ‌زدگی بود که با تصمیمات اتخاذ شده از محل صرفه جویی منابع سازمان منطقه آزاد اروند، برای خانواده‌های ساکن در این ساختمان مسکن تهیه شد.

اسماعیل زمانی افزود: صاحب خانه شدن اهالی ساختمان ۶ طبقه خرمشهر تجربه موفق اجتماعی و اجرایی و همدلی بین مسئولان منطقه و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها بود که اعتماد عمومی را نسبت به دولت جلب کرد.

وی در ادامه کمک‌های سازمان منطقه آزاد اروند را به خسارت دیدگان از کرونا هم یادآور شد و گفت: به منظور کمک‌رسانی در روزهای کرونایی به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، به ۶ هزار نفر از مددجویان به مبلغ ۶۰ میلیارد ریال کمک هزینه معیشتی پرداخت شد.

مرتضی بانک دبیر مناطق آزاد کشور نیز طی ویدئو کنفرانس در این آئین اهدای کلید ۴۸ واحد حضور داشت.

ساختمان ۶ طبقه خرمشهر، ساختمانی نیمه‌ساز با بنایی متعلق به قبل از انقلاب در خرمشهر است. شرایط بهداشتی و ایمنی نامناسب این ساختمان طی چند مرتبه به صدور اخطاریه از سوی سازمان آتش‌نشانی برای تخلیه آن انجامید و خطر ریزش آن هشدار داده شد. در پی این هشدارها با کمک هزینه سازمان منطقه آزاد اروند ۴۸ واحد مسکونی در منازل مهر خرمشهر برای ساکنان این ساختمان خریداری که پس از تخلیه این ساختمان در دو روز گذشته، امروز به صورت رسمی کلید واحدها تحویل اهالی شد.