مدیر کمیته اطلاع رسانی قرارگاه مرزی ستاد راهنمای زائر اربعین کشور گفت: هیچ کدام از مرزهای خروجی کشور برای زائران اربعین عتبات عالیات بسته نیست.

محمد خطیب در گفتگو با خبرنگار ما افزود: حسب اعلام رسمی فرمانداران مرزی حوزه اربعین، با توجه به کمبود خودرو و اتوبوس در سمت عراقی امکان انتقال زائران از مرزها به سمت نجف، کربلا و کاظمین با مشکلاتی مواجه شده است.
این مقام مسئول در قرارگاه مرزی ستاد راهنمای زائر اربعین کشور تصریح کرد: بر اساس تدابیر اتخاذ شده مقرر گردید به منظور کنترل جمعیت کمیت بالای زائران اربعین حسینی در مرزها، توقف ورود زائران در مرزها ساعاتی اندک اِعمال شود، تا هم از ترافیک در سمت عراقی کاسته شود و هم امکان یافتن خودرو در مسیر مرزهای خروجی به سمت اماکن زیارتی بیشتر شود.
مدیر کمیته اطلاع رسانی قرارگاه مرزی ستاد راهنمای زائر اربعین کشور اظهار داشت: حسب اعلام مسئولان مرزی، مقرر است با هماهنگی مقامات طرفین ایرانی و عراقی خودروهایی(حمل و نقل عمومی) از سوی ایران به عراق اعزام شوند تا کار انتقال زائرین عتبات عالیات مستقر در مرزها تسریع یابد.
خطیب ابراز امیدواری کرد با عملیاتی شدن این تدبیر که در انتظار موافقت مقامات مسئول عراقی اربعین است، از ترافیک زائران در مرزهای ایران و عراق کاسته شود.