استاندار خوزستان گفت: قرار است تا بر اساس تفاهم‌نامه‌ای خوزستان به عنوان پایلوت در بحث دانش، مهارت افزایی و مسایل زیرساختی عشایر فعالیت کند.

غلامرضا شریعتی امروز ۱۲ دی ماه در پنجمین جلسه شورای عشایری استان خوزستان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در تلاش هستیم در استان به شکلی عمل کنیم که مسایل و مشکلات عشایر خوزستان در بحث موضوعات تولیدی، جاده‌های دسترسی، آب مورد نیاز و… دیده و برای حل آن‌ها تلاش شود.

وی افزود: در حال حاضر ۲۰ میلیارد تومان برای جاده‌های دسترسی عشایر در شمال استان در منطقه احمد فداله دزفول اختصاص داده شده است. کار احداث این جاده در حال انجام است و با توجه به قولی که به مردم داده‌ایم امیدواریم هرچه سریعتر شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: مسایلی مانند ایاب و ذهاب دانش آموزان عشایر و سرویس‌های بهداشتی مورد نیاز آن‌ها در دست پیگیری و اقدام هستند. در این زمینه دستورات لازم داده شده تا این موضوعات به صورت جدی پیگیری و اجرایی شوند.

شریعتی عنوان کرد: همچنین در بحث تغذیه و سلامت دانش آموزان عشایر نیز تصمیماتی اندیشیده شده است و دستگاه اجرایی استان موظف شده‌اند تا هر آنچه به عهده آن‌ها است را با نهایت سرعت و دقت در استان اجرایی کنند.

وی ادامه داد: ۲۰ تخته چادر برای مدارس عشایری در نظر گرفته شده است که توسط مدیریت بحران استان، امروز تامین خواهند شد تا دانش آموزان عشایر بتوانند در این چادرها تحصیل کنند. همچنین قرار است برای ۵۰ کلاس درس عشایری نیز کانکس‌هایی تامین و به آن‌ها تحویل داده شود.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: امیدواریم با مصوبات جلسه شورای عشایر استان، گام‌های اساسی برای حل مشکلات عشایر خوزستان و همچنین توسعه و عمران این بخش برداشته شود.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌ای میان استانداری خوزستان و سازمان امور عشایر کشور گفت: قرار است تا بر اساس تفاهم نامه‌ای استان خوزستان به عنوان پایلوت در بحث دانش، مهارت افزایی و مسایل زیرساختی عشایر فعالیت کند و بتوانیم بر این اساس در جهت ارتقا عشایر گام‌های اساسی برداریم.