دهمین یادواره شهید محمد جواد تندگویان و یک هزار و پنجاه و پنج شهید صنعت نفت چهارشنبه ۲۸ آذر با حضور مسئولین کشوری و استانی در تالار اجتماعات مجموعه فرهنگی امام رضا(ع) شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب، در این آیین علاوه بر خانواده معظم شهدا، امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، مهندس محمدی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، خالقی مشاور وزیر نفت در امور ایثارگران، دکتر فلاح فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نفت، مدیرکل امور ایثارگران خوزستان و جمعی از کارکنان و مدیران شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب حضور داشتند.

مهندس زنگنه وزیر نفت در پیامی به این یادواره، رشادت های شهدای صنعت نفت بویژه شهید تندگویان در جنگ تحمیلی را پیوند ایمان، تعهد و از جان گذشتگی در راه اعتلای کشور عنوان کرد.

در بخشی از این پیام آمده است: ۲۹ آذر نه تنها سالروز بازگشت پیکر پاک شهید بزرگوار محمد جواد تندگویان به میهن اسلامی است، بلکه یادآور پیوند ایمان، تعهد و از جان گذشتگی در راه اعتلای کشور است.

در بخش دیگری از پیام وزیر نفت آمده است: اینک که با اعلام جنگ اقتصادی آمریکا علیه کشورمان در برهه سرنوشت ساز دیگری قرار گرفته ایم، بر این اعتقادم که برگزاری این یادواره باید به فرصتی ارزشمند برای به تصویر کشیدن زیبایی های بخشی از پایداری های مقاومت ها در عرصه صنعت نفت تبدیل شود و به مثابه میثاقی محکم با همه شهیدان جاودان، علی الخصوص شهدای صنعت نفت به حساب آید.

هچنین در این مراسم پیام مهندس محمدی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب قرائت شد.

در بخشی از این پیام آمده است: شهید غریب، آزاده سربدار مهندس محمد جواد تندگویان فرزند راستین انقلاب و شاگرد ممتاز مکتب اباعبدالله الحسین(ع) و پیر خمین رحمت الله علیه بود که هم در دوران مبارزه، هم در میدان کارزار و هم در سیاهچال های اسارت، چهره ای نستوه و جلوه ای ناب از پایمردی، استقامت و آزادگی را از خود به یادگار نهاده و حد نصابی تازه از خدمتگزاری را در عرصه سیاست ورزی و دولتمردی به ثبت رساند.

اینجانب با ادای احترام به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس، امام شهیدان، شهیدان والا مقام صنعت نفت بویژه شهید تندگویان، یاد و نام تمامی جان برکفان و ایثارگران این مرزو بوم و رهرو راستین آنان از شهدای مدافع حرم گرفته تا شهدای بی گناه حادثه اخیر تروریستی اهواز را گرامی داشته و ارج می نهم.

همچنین در این مراسم از خانواده ۱۱ تن از شهدای جنگ تحمیلی و ۵ تن از شهدای مدافع حرم صنعت نفت خوزستان تقدیر شد.