همایش حمل و نقل و توسعه پایدار با حضور شهردار اهواز، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اهواز و برخی از مدیران کشوری و استانی برگزار شد.

در این همایش رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر اهواز از حمل و نقل به عنوان یکی از نیازهای اساسی بشر یاد کرد و گفت: بشر همیشه نیازمند حمل و نقل بوده است و این مسئله در زندگی کنونی نیز یکی از شاخص های مهم کشورهای توسعه یافته بشمار می رود.

رحیم کعب عمیر داشتن حمل و نقل ایمن ،پایدار، به صرفه و موافق محیط زیست را ضروری خواند و افزود: اهواز به عنوان مرکز اقتصادی کشور بیش از یک سوم جمعیت استان را پوشش می دهد. وجود ذخائر زیر زمینی، بنادر و پتروشیمی در استان خوزستان موجب شده از زیر ساخت های استان به صورت ملی استفاده شود اما متاسفانه در تامین اعتبارات ملی، سهم ناچیزی برای استان خوزستان در نظر گرفته می شود.

وی بر مطالبه گری اصحاب رسانه، مسئولان و نمایندگان خوزستان جهت اخذ ردیف های ملی برای استان تاکید و تصریح کرد: باید با روحیه مطالبه گری برای زیرساخت های شهری و برون شهری، توسعه بنادر و کلیه زیرساخت های استان، ردیف های اعتباری کلان بگیریم چرا که در موضوعی مثل حمل و نقل، جاده های ما در اثر استفاده شرکت های ملی فرسوده شده اند و برای ترمیم آنها نیاز به اعتبارات کلان داریم تا توسعه پیدا کرده و آن را ایمن کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر اهوازگفت: متاسفانه روحیه مطالبه گری در خوزستان ضعیف است. ما مطالبه گر خوبی نیستیم در نتیجه باید این ضعف را برطرف کنیم. باید جاده های استان را که عموما فرسوده هستند ایمن کرده و از خطرات احتمالی نجات دهیم تا به اهداف اصلی مان در این بخش دست پیدا کنیم.