آیین بزرگداشت روز ملی حمل و نقل روز دوشنبه (۲۶ آذرماه ۹۷)، در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، در آیین مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در پیامی ضمن گرامیداشت ۲۶ آذرماه روز ملی حمل و نقل، ترابری را ستون فقرات عملیات مناطق نفت خیز عنوان کرد و اظهار داشت: رفت و آمد ایمن کارکنان، جابجایی کالاها و مواد، دکل های حفاری و سوخت و اجرای عملیات ویژه خطوط لوله نشان دهنده کارآمدی سازمان ترابری مناطق نفت خیز جنوب است.

مهندس احمد محمدی با اشاره به نقش موثر ترابری در برنامه های توسعه ای و پروژه های مرتبط با تولید در مناطق نفت خیز جنوب بر رعایت بیش از پیش مقررات ایمنی و دستورالعمل های زیست محیطی در این بخش تاکید کرد.

وی در این پیام از فعالان حمل و نقل مناطق نفت خیز جنوب و همچنین سازمان هایی که با ترابری نفت همکاری مسئولانه دارد تقدیر و تشکر کرد.

در این آیین مهندس هدایتی مدیرکل دفتر مطالعات راهبردی و اقتصاد وزارت راه و شهرسازی با گرامیداشت رشادت ها و تلاش های فعالان ترابری مناطق نفت خیز جنوب در عرصه های مختلف،‌ پیام تبریک مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی و مهندس حسن نیا رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور را به مناسبت۲۶ آذرماه روز ملی حمل و نقل ابلاغ کرد.

وی با بیان چگونگی شکل گیری روز ملی حمل و نقل در کشور، به تشریح نقش حمل و نقل در اقتصاد پرداخت و اظهار داشت: گردش اقتصاد کشور وابسته به صنعت حمل و نقل است و جایگاه این صنعت نیز به دلیل موقعیت ژئوپلتیکی کشور همانند نفت بوده و یک مزیت نسبی برای کشور محسوب می شود.

مهندس هدایتی افزود: یکی از ویژگی های مهم صنعت حمل و نقل در کشور، ایجاد زیرساخت های گسترده از جمله احداث ۲۲۰ هزار کیلومتر انواع راه زمینی است که به عنوان سرمایه های ملی محسوب می شوند.

وی مزیت دیگر صنعت حمل و نقل کشور را فعالیت بخش خصوصی در این بخش عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از اولویت های وزارت راه و شهرسازی، شکل گیری شرکت های بزرگ حمل و نقل در کشور است تا با مدیریت ناوگان بتوانند به تجار داخلی و بین المللی خدمات جابجایی کالا ارائه دهند.

در این آیین مدیر عملیات ترابری و پشتیبانی تولید شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به تاریخ شکل گیری ترابری در صنعت نفت گفت: بخش ترابری مناطق نفت خیز جنوب در پیروزی انقلاب اسلامی، سال های سخت جنگ تحمیلی و کنترل حوادث مهم مانند فوران چاه ها نقش موثری داشته است.

مهندس مهران حسن وند اظهار داشت: ترابری در دوران دفاع مقدس در خط مقدم بوده و در این راه ۲۳ شهید تقدیم کرده و دارای ۱۱۳ جانباز، ۸۲ ایثارگر، یک آزاده و یک جادید الاثر است.

وی تاکید کرد: ترابری در همه فعالیت های بالادستی و پایین دستی مناطق نفت خیز جنوب حضور دارد و عملکرد این مدیریت در بخش حمل آب و سوخت تاسیسات و دکل ها بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون لیتر در سال است.

مهندس حسن وند افزود: جابجایی ۱۰۰ هزار تن کالا و مواد واحدهای ستادی، ۶۰ هزار تن تجهیزات دکل ها و ۱۰ میلیون نفر نیروی انسانی در سال، بخشی از فعالیت های این مدیریت محسوب می شود.

مدیر عملیات ترابری و پشتیبانی تولید شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: این مدیریت در حوزه مسئولیت های اجتماعی نیز حضوری فعال دارد و در بارندگی های اخیر در شهر اهواز، ۴۰۰ دستگاه روز انواع وسیله مورد نیاز برای رفع آبگرفتگی معابر در اختیار دستگاه های اجرایی قرار داده است.

در این آیین که جمع زیادی از مدیران و کارکنان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، مدیران عامل و مدیران شرکت های تابع و همچنین مدیران سابق ترابری مناطق نفت خیز جنوب حضور داشتند از برگزیدگان عرصه ترابری با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد.