مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اظهار داشت: این شرکت بومی سازی ۱۰۰ درصد مته های حفاری مورد نیاز خود را در دستور کار قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، مهندس احمد محمدی روز جمعه دوم آذرماه ۱۳۹۷ در نشست با خبرنگاران در دهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت و حفاری خوزستان گفت: مته ها در شمار کالاهای استراتژیک و پرمصرف بخش حفاری هستند که تا کنون بخشی از آنها با حمایت این شرکت بومی سازی شد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت های داخلی بویژه در زمینه نیروی انسانی، بومی سازی اقلام مورد نیاز صنعت نفت بسیار حیاتی است.

مهندس محمدی با تشریح آخرین وضعیت اجرای طرح توسعه ۲۸ مخزن در این شرکت گفت: تاکنون ۲ پیمانکار این طرح برای توسعه مخزن آسماری میدان منصوری و همچنین اهواز۲،۳و۵ مشخص شده اند و به ترتیب برندگان سایر مخازن نیز مشخص می شوند.

وی با اشاره به اختصاص ۴ درصد از اعتبار این طرح برای هزینه در حوزه مسئولیت های اجتماعی تصریح کرد: با اجرای طرح ۲۸ مخزن مردم اطراف تاسیسات نفتی باید از مزایای این طرح ها متنفع بشوند و این امر باید در عمل باشد نه در حد حرف و شعار، و مردم باید با تمام وجود درک کنند که با اجرای این طرح زندگی و اقتصاد آنها بهبود می یابد.

مهندس محمدی تاکید کرد: در بعد توسعه و باز توسعه میادین، نگهداشت تولید و افزایش سطح تولید و هدف گذاری مدنظر قرار گرفته است.

هیچ گونه محدودیتی برای شرکت های داخلی نداریم

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در خصوص توسعه ساخت داخل نیز گفت: توسعه در همه ابعاد باید پلکانی باشد؛ ساخت کالا و بومی سازی باید گام به گام صورت پذیرد و شتاب آن نیز منطقی باشدتا اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب دست یابیم.

وی در پایان اظهار داشت: ما باید به سمت خودکفایی و خود اتکایی حرکت کنیم و ارتباط سازنده و عزتمند با جهان بیرون داشته باشیم.