صبح روز گذشته و در سومین روز از هفته دولت، ضمن بازدید از پروژه های در حال اجرای شرکت عمران شهر جدید شیرین شهر آیین افتتاح و کلنگ زنی ۹ پروژه عمرانی و خدماتی، آموزشی و تفریحی با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال در شهر جدید شیرین شهر با حضورمدیرعامل این شرکت، فرماندار و جمعی از مدیران شهرستان کارون برگزار شد.

صبح روز گذشته و در سومین روز از هفته دولت، ضمن بازدید از پروژه های در حال اجرای شرکت عمران شهر جدید شیرین شهر آیین افتتاح و کلنگ زنی ۹ پروژه عمرانی و خدماتی، آموزشی و تفریحی با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال در شهر جدید شیرین شهر با حضورمدیرعامل این شرکت، فرماندار و جمعی از مدیران شهرستان کارون برگزار شد.
در این آیین از پروژه‌های اجرای عملیات آسفالت بخشی از بلوار فردوسی، اجرای شبکه فاضلاب محله مهر، اجرای روشنایی تعاونی طلوع واقع در محله مهر، عملیات شبکه آب شرب محله مهر ، اصلاح شبکه آب و فاضلاب محله کهن دیار، اجرای فاز تکمیلی مدرسه نیمه ساخته محله پرنیان، آماده سازی و محوطه سازی فاز ۲ محله مهر، اجرای زمین چمن فوتبال مصنوعی و سرویس بهداشتی و اجرای پارک محله ای پرنیان بهره برداری شد.
به گزارش خوزنیوز؛ رضا فرهاد زاده مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید شیرین شهر در بازدید از پروژه های در حال انجام این شرکت با اشاره به نقش امکانات رفاهی و تفریحی در جذب جمعیت برای شهرهای جدید گفت: برای رفاه حال ساکنان شهر ما پروژه هایی را با مشارکت بخش خصوصی آغاز کرده ایم که ایجاد سفره خانه سنتی و پارک بادی از این دست پروژه ها هستند.
وی افزود: ساخت سفره خانه سنتی شیرین شهر با سرمایه گذاری بخش خصوصی فروردین ماه امسال آغاز زده شده است و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی قابل قبولی تا دو ماه اینده بهره برداری خواهد . پارک بادی مستقر شده در نیز شیرین می تواند علاوه بر ساکنان شهر، از ظرفیت روستاهای اطراف نیز استفاده کند و کودکان و خانواده های انان را برای تفریح به شیرین شهر بکشاند.
در شیرین شهر کارگران همواره مشغول کارند/ بهره برداری پروژه های عمرانی و خدماتی و تفریحی شهر جدید شیرین شهر
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید شیرین شهر گفت: فاز اول پارک ارغوان با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال که بهمن ماه سال گذشته توسط استاندار کلنگ زنی شد نیز ۵۰ درصد پیشرفت داشته است. این پارک حدود ۲ و نیم هکتار مساحت دارد و برای ارایه خدمات بیشتر در کنار آن یک‌مجموعه فرهنگی ساخته شده است و این فضا موقتا در اختیار مدرسه قرار می گیرد.
وی عنوان کرد: هرچند شیرین شهر یک شهر تجاری محور است اما در طراحی آن از امر فضای سبز غفلت نشده است. خوشبختانه در حاشیه این یک فضای سبز وسیع ایجاد خواهد شد که به مانند کمربندی سبز یک سوی شهر را پوشش خواهد داد. همچنین در بخشی دیگر از شهر در پی ایجاد توتستان و باغ انجیر، انگور، انار و نخل هستیم که این فضا در نوع خود بزرگترین پردیس نوین کشور خواهد بود.
فرهاد زاده با اشاره به این که شیرین شهردر گذشته با فقدان فضای ورزشی مواجه بوده است گفت: برای رفع این مشکل و توسعه فضاهای ورزشی یک زمین چمن مصنوعی مجهز به سرویس های بهداشتی با اعتبار ۴۵ میلیون تومان توسط شرکت های معتبر و متخصص در این امر ساخته خواهد شد.
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید شیرین شهر در ایین کلنگ زنی یکی دیگر از پروژه های عمرانی شیرین شهر گفت: اجرای پروژه اماده سازی و محوطه سازی فاز ۲ که ۶۰۰ واحد مسکونی را اماده بهره برداری می کند. این پروژه ازطریق اعتبارات داخلی و با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال ، به مساحت ۳۵ هزار هکتار اماده سازی و محوطه سازی حدود ۱۲ ماه طول خواهد کشید و شامل جدول گذاری، آسفالت، پیاده رو سازی، شبکه برق زیر زمینی است.
وی در اشاره پروژه بلوار فردوسی نیز گفت: پروژه احداث بلوار فردوسی حدود ۱۲۰۰ متر طول مسیر با اعتبار ۲ میلیارد تومان اسفالت شده و امروز به بهره برداری می رسد و ۸۰۰ متر از آن نیز به بیس رسیده و در آینده نزدیک تکمیل خواهد شد .
فرهاد زاده در بخشی دیگر از این مراسم ضمن افتتاح روشنایی محله ۱۱ و بهره برداری از شبکه اب شرب گفت: علی رغم اینکه محوطه سازی و ایجاد روشنایی به عهده تعاونی ها بوده است اما به منظور رفاه ساکنان شهر این اقدمات از سوی سازمان عمران شهر شیرین شهر انجام شده و در ساخت ان به صورت شبانه روزی و دو شیفته اقدام شده است. هر چند هنوز در برخی محلات تعداد خانوار زیادی ساکن نشده اند، اما ما بنا بر خدمتگزاری داشته و تا حد ممکن برای توسعه خدمات این محلات کوشیده ایم.
فرهاد زاده با اشاره به قول مساعد فرماندار کارون برای احداث یک باب مدرسه در شیرین شهر گفت: تا کنون دو مدرسه در شهر جدید شیرین شهر بهره برداری شده است و با تکمیل مدرسه ای که امروز شاهد کلنگ زنی ان بوده ایم بخش زیادی از فضای اموزشی مورد نیاز ساکنان تامین و تحویل اموزش و پرورش خواهد شد. ان شالله در نیمه دوم سال نیز شاهد کلنگ زنی مدرسه ای دیگر خواهیم بود که با تکمیل همه این پروژه ها شیرین شهر دارای پنج مدرسه خواهد شد.
در بخش دیگری از این آیین فرهاد ضمن کلنگ زنی ایجاد یک پارک محله ای در شیرین شهر گفت: این پارک واقع در محله ۱۲ باغ شهر و توسط یکی از سرمایه گذاران خصوصی ساخته خواهد شد. به واقع ساخت این پارک بخشی از پروژه بزرگ باغ شهر است که با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان ساخته خواهد شد. پروژه مشارکتی باغ شهر در محله ۱۲ شامل ساخت چندین باب ویلاباغ است که این مجموعه با جاذبه‌های بسیار فراوان با مشارکت دکتر قربانی ساخته خواهد شد.
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید شیرین شهر در جلسه که با حضور فرماندار و مدیران ادارات دولتی شهرستان کارون برای رسیدگی به مشکلات شیرین تشکیل شد گفت: بزرگترین خواسته مردم در بحث های زیر بنایی مشکل اب اشامیدنی است. شیرین شهر در بحث آب و فاضلاب مشکلاتی مواجه بوده است که خوشبختانه شبکه فاضلاب به اتمام رسیده و شبکه آب نیز به بهره برداری رسیده است. در شیرین شهر تصفیه خانه ای با ۳۵ میلیارد تومان احداث شده است که آب بسیار با کیفیت را تحویل خانه ها می دهد اما به دلیل برخی کمبودها در بحث کمیت آب مشکل داریم. امیدواریم شرکت آب و فاضلاب اهواز وارد میدان شود. با توجه به افزایش ۵ برابری جمعیت انتظار می‌رود ظرفیت تحویلی اب شرب افزایش یابد و دیگر شاهد قطعی اب نباشم.
فرهاد زاده افزود: با قراردادی که برای تامین امنیت بسته ایم خوشبختانه شیرین شهر به لحاظ امنیت مشکلی ندارد. ساختمان پاسگاه توسط شرکت عمران شیرین شهر ساخته شده و آماده بهر برداری است. نیروی انتظامی باید در کمک به عمران شیرین شهر پا پیش بگذارد چرا که ما به لحاظ مالی در مذیقه هستیم و نمی توانیم تا ابد برای برقراری امنیت هزینه کنیم.
وی با اشاره به روند رو به رشد جمعیت شیرین شهر در ماه های اخیر گفت: ادارات مخابرات ، اب و فاضلاب، شبکه بهداشت ، اموزش و پروش، نیروی انتظامی می بایست خدمات خود را به شیرین شهر بیاورند تا مردم نیز ترغیب شوند در خانه هایشان ساکن شوند.
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید شیرین شهر گفت: تقریبا تمام شهرهای دنیا با بعد زمانی ساخته شده اند و در شهرهای جدید نیز حداقل زمانی را نیاز دارند و این مساله مشکلاتی را برای مدیران و ساکنان ایجاد می کند. بحث مسکن مهر که ایحاد شد تمرکز بر ساختمان ها ایجاد شد و از ابعاد دیگر به حاشیه رفت اما خوشبختانه هم اکنون روند جدیدی آغاز شده است. در سال ۹۶ حدود ۲۶ پروژه فعال و در حال پیشرفت داریم و ۱۵ پروژه نیز با تمرکز بر ۳ منطقه برای بهره برداری فعال می شوند.
فرهاد زاده یادآور شد: بنا بر قانون سازمانهای خدمات رسان همچون مخابرات، اب و فاضلاب، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت نیز می بایست همزمان در ایجاد شهر جدید حضور داشته باشد و همه این مسایل به بحث جذب جمعیت محدود و مشروط می شوند . هم اکنون مهم ترین مساله ما جمعیت پذیری است. ما نیز تلاش کرده ایم که از طبقات مختلف اقتصادی واجتماعی جامعه جمعیت بگیریم و این مساله را در محلات از باغ شهر گرفته تا کهن دیار می توان شاهد بود. از دولت انتظار داریم ما را در جمعیت گیری کمک کنند چرا که به علت وجود تورم و رکود درامدهای ما کاهش یافته است.
وی با اشاره به موانع جذب جمعیت و توسعه خدمات رسانی سازمان های دولتی به شیرین شهر گفت: یکی از حساسیت های مردم اموزش و پرورش است و دغدغه انها برای اسکان است . موضوع بعدی بحث شبکه بهداشت و درمان و استقرار اورژانس و درمانگاه شبانه روزی مستقر شوند و همه این مسایر مطالبات قانونی ما ومردم است. از سویی دیگر مساله اب و بحث تامین اب و رفع ایرادات تصفیه خانه از دغدغه های جدی ما و ساکنان شهر است که انتظار می رود شرکت اب و فاضلاب با جدیت و تمرکز در این امر وارد شده و مشکلات را بر طرف کند.
فرهاد زاده ادامه داد: یکی دیگر از مشکلاتی که مانع جمعیت گیری در شیرین شهر است بحث اقساط بانکی است. متاسفانه اقساط وضع شده از سوی بانک ملی یک و نیم برابر سنگین تر از اقساط مسکن است . برخی از مالکان امکان پرداخت اقساط سنگین را ندارند و همین امر مردم را برای ساکن شدن در شیرین شهر بر سر دوراهی تردید قرار داده است.
معصومه خنفری فرماندار شهرستان کارون نیز در این جلسه با تقدیر از روند رو به رشد فعالیت های عمرانی در شیرین شهر گفت: فعالیت و تغییرات روزانه در شیرین شهر کاملا مشهود است و علی رغم تمام محدودیتها پروژه ها با پیشرفت قابل قبولی در حال انجام است.پیشرفت فیزیکی شیرین شهر بسیار بالا است و حتی در بیلان کاری کل شهرستان نیز تاثیر گذاشته است. در برخی خدمات شیرین شهر بسیار بهتر و با کیفیت تر از شهر کوت عبداله عمل کرده است و خدمات موجود در این شهر جدید حتی در شهر کوت عبداله نیز وجود ندارد . برای مثال شبکه برق زیرزمینی و تصفیه خانه هوشمند را در کمتر شهری از خوزستان می توان دید.
در شیرین شهر کارگران همواره مشغول کارند/ بهره برداری پروژه های عمرانی و خدماتی و تفریحی شهر جدید شیرین شهر
وی ادامه داد: مردم مستحق خدمت هستند و این پروژه ها در توسعه خدمات در شهر شیرین شهر موثر است. با افزایش جمعیت ادارات نیز بیشتر به خدمات رسانی ترغیب می شوند . بنا بر برخی محدودیت های قانونی، ارایه خدمات نیروی انتظامی و بحث اورژانس و درمانگاه متناسب با میزان جمعیت است و با کم بودن جمعیت محدودیت ایجاد می شود. هر چند که هم اکنون ما بحث امنیت، سرویس های حمل ونقل، اصلاح تصفیه خانه، و امور اب و فاضلاب را از کانال فرمانداری وبه صورت ویژه پیگیری خواهیم کرد. در بحث استقرار مدارس در تمامی مقاطع پیگیری شده و به نتایجی نیز رسیده ایم.
فرماندار شهرستان کارون تاکید کرد: ان شالله شهر جدید شیرین راهکاری خواهد بود برای خانه دار شدن مردم و جذب سر ریز جمعیتی شهرهای کوت عبداله و اهواز. من آرزو داشتم در شهر کوت عبداله نهضت عمرانی همانند شیرین شهر اغاز می شد . اینکه این پروژه با اعتبار ۴۵۰ ملیون تومان از منابع داخلی ساخته می شود و یا مدرسه ای که ۷ سال است نا تمام مانده است امروز با اعتبارات داخلی کلنگ زنی مجدد شده است نشان از موفقیت مدیریت شرکت عمران شهر جدید شیرین شهر است. من از این تلاشگران قدر دانی می کنم و امیدوارم پروژه های بعدی نیز با همین روند ادامه یابند.
فرماندار کارون با اشاره در مزایای اسکان در این شهر جدید گفت : پرسنل نیشکر با مستقر شدن در این شهر حدود ۶۰ کیلومتر از مسیر روزانه خود را کوتاهتر می کنند. شرکت نیشکر از سهام داران عمده شرکت شیرین شهر است و متعهد شده است بخشی از کارکنان خود را در این شهر جدید اسکان دهد. با عملی شده این وعده به جمعیت شهر افزوده خواهد شد و این یعنی افزایش خدمات و امکانات دولتی و اجتماعی.
خنفری در پایان گفت: در شیرین شهر کارگران همواره مشغول کارند و کار هیچ وقت تعطیل نمی شود . علی رغم تمام محدودیت ها، پروژه ها با پیشرفت بالا در حال انجامند و همه اینها در اثر مدیریت موفق شرکت عمران شهر جدید شیرین شهر است. یکی از بزرگترین مدیران شهرستان کارون اقای فرهاد زاده هستند چرا که در یک شهر تقریبا خالی از سکنه با این انگیزه در حال کار کردن هستند.
گفتنی است؛ شهر جدید شیرین شهر از توابع شهرستان کارون، با مساحت هزار و ۸۴ به حریم ۶ هزار هکتار در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی کلانشهر اهواز خانه کارون و مجتمع بزرگ کشت و صنعت نیشکر واقع شده است و طرح جامع آن در سال ۱۳۸۳ برای اسکان جمعیت ۷۵ هزار نفر در سیزده محله برنامه ریزی و به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رسیده است.