رییس ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: حدود ۶هزار و۷۰۰ نفر در ۱۰ سال گذشته در جاده های خوزستان فوتی گزارش شده که ازاین تعداد یک هزار و ۶۰۰ نفر موتور سوار هستند.

به گزارش کارونی ها ،علی اسکندری روز چهارشنبه در همایش طرح ایمن سازی عبور و مرور موتور سواران
، در اهواز، خوزستان را جزو هفت استان دارای تلفات جاده ای بالا بر شمرد و ادامه داد: پارسال ۱۴۰موتورسوار بر اثر تصادف در خوزستان فوت کردند که از این تعداد حدود ۷۰ درصد بر اثر ضربه به سر فوت کردند.
وی افزود: بیشترین تلفات موتورسواران در خوزستان بین ۲۰ تا ۴۰ سال سن داشتند و از این تعداد بیش از ۹۵ درصد مدرک تحصیلی زیر دیپلم داشتند.
وی گفت : ۴۵ درصد تصادفات موتورسیکلت ها شب و ۵۵ درصد روز اتفاق افتاده است که اگر موتور سواران مجهز به چراغ و شبرنگ باشند از ایمنی بالایی برخوردار خواهند شد.
اسکندری در ادامه بیان کرد:هدف از اجرای طرح ارتقای سطح ایمنی راکبان موتورسیکلت کاستن تلفات جانی و مالی حوادث موتور سواران در جاده‌ها به ویژه راه های روستایی که از آمار بالایی برخوردار است می باشد.
وی افزود: از جمله اهداف این طرح آشنایی موتور سواران با نحوه تردد ایمن در جاده ها، آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی، رعایت نکات ایمنی در هنگام موتورسواری و تردد در جاده های استان، و افزایش اطلاعات ترافیکی و پیشگیری از وقوع تصادفات است.
به گزارش ایرنا همایش طرح ایمن سازی عبور و مرور موتور سواران ، با حضورجمعی از مسئولان راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان ،اداره کل منابع طبیعی ، تعدادی از دهیاران و موتور سواران نمونه روستاهای شهرستان کارون و اهواز در محل اداره ماشین الات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان برگزار شد.