مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سردار سلیمانی یک قدرت هم پیمان بسیار قدرتمند در کنار جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرد و آن جبهه و نیروی مقاومت امروز است.

سردار ایرج مسجدی روز چهارشنبه در مراسم سالگرد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و هم‌رزمانش در مسجد ارشاد اهواز، اظهارکرد: در سراسر شهرهای استان برای بزرگداشت یاد شهدا و تاکید بر ادامه راه شهدا، مراسم های باشکوه و متعددی برگزار شده که جای قدرشناسی و شکر دارد. نه فقط شیعیان بلکه اهل سنت و مسیحیان و نیز …. مراسم بسیار باشکوهی برای شهدای عزیز ما برگزار می کنند.

وی ادامه داد: نام سردار سلیمانی این شهید عزیز و محبوب دل ها برای همه ما شناخته شده است. به ویژه در این چند سال پس از شهادت ایشان، رهبر عزیزمان توصیفات ارزشمندی درباره شهید سلیمانی داشتند. من به عنوان یکی از همکاران نزدیک سردار سلیمانی از روز اولی که حاج آقا فرمانده نیروی قدس شدند تا شب شهادت ایشان، تقریبا حدود ۲۲ سال در خدمت او بودم؛ سردار سلیمانی می گفتند “حرم”، جمهوری اسلامی ایران است. برخی می گویند که چرا بچه های ما در کشورهای دیگر می جنگند؟ که به تعبیر شهید سلیمانی آن ها در هر جایی که می جنگند در ر استای امنیت برای سرزمین جمهوری اسلامی ایران است.

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: دشمن را باید تهدید کرد و شهید سلیمانی این کار را انجام دادند. ضمن این که سردار سلیمانی یک قدرت هم پیمان بسیار قدرتمند در کنار جمهوری ایران ایجاد کرد و آن جبهه و نیروی مقاومت امروز است. سردار عکس العمل مقابله با تهدیدات دشمن را نه فقط از سرزمین ایران اسلامی بلکه در هر منطقه علیه دشمن آماده سازی کرد و برای همین است که آمریکا از توسعه جنگ می ترسد و در همین جنگ غزه تلاش می کنند پرونده را یک جوری جمع و جور کنند.

وی افزود: آمریکایی ها می دانند اگر بخواهند ایران را تهدید کنند، نه فقط از مبدا جمهوری اسلامی بلکه از هر نقطه مکن است مورد تهدید قرار بگیرند. در بحث فلسطین نیز، مردم این کشور به یک قدرت بزرگ تبدیل شده اند. رژیم اشغالگر اسراییل یک ادعایی داشت و می گفت اولین ارتش منطقه و پنجمین ارتش قوی دنیا است اما همین ارتش قوی از نظر خودشان، ۹۰ روز است که در جنگ با یک گروه مقاومت مستاصل و تقریبا ذلیل شده است.

مسجدی خاطر نشان کرد: کدم دولت جرات داشت آمریکایی ها را تهدید کند اما امروز نیروی مقاومت و شهدای بزرگی مثل سردار سلیمانی، این قوت قلب، شجاعت، سازماندهی ها و … را ایجاد کرد. شهدای مدافع حرم برای ملت مسلمان ما امنیت ساز هستند.

وی در ادامه نیز بااشاره به شهید ابومهدی المهندس نیز گفت: این شهید بعد از در خواست سردار سلیمانی برای کمک، دست خود را در دست سردار سلیمانی گذاشت. باید او را بشناسید. او یک دستیار، یک مشاور، یک برادر و یک فرمانده برای جمهوری اسلامی و برای ولایت و نیز برای حاج قاسم بود. او فرمانده یک ارتش بود اما خود را سرباز ولایت، حضرت آقاو حاج قاسم می دانست.

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سردار سلیمانی دو موضوع و تجربه را از دفاع مقدس به جبهه های مقاومت منتقل کرد؛ سردار باعث حضور نیروهای مردم در دفاع از سرزمین خودشان شد و جنگ را در مقابل دشمن مردمی کرد و روز به روز نیز شاهد قدرت افزایی این مردم هستیم. مقاومت راه خود را ادامه خواهد.