به مناسبت هفته بهداشت حرفه ای و روز جهانی کارگر دوشنبه (11 اردیبهشت ماه 1402) طی مراسمی با حضور عبدالامیربابایی مدیر امور مالی، سید محمد جواد هاشمی نژاد مدیر منابع انسانی، سهراب ترکیان رئیس ایمنی، بهداشت و پدافند غیرعامل و یاسر خورشیدی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی آبادان، فعالین عرصه بهداشت شهرستان خرمشهر و جمعی از کارگران این شرکت در سالن جلسات ساختمان مرکزی خرمشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، به مناسبت هفته بهداشت حرفه ای و روز جهانی کارگر دوشنبه (۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) طی مراسمی با حضور عبدالامیربابایی مدیر امور مالی، سید محمد جواد هاشمی نژاد مدیر منابع انسانی، سهراب ترکیان رئیس ایمنی، بهداشت و پدافند غیرعامل و یاسر خورشیدی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی آبادان، فعالین عرصه بهداشت شهرستان خرمشهر و جمعی از کارگران این شرکت در سالن جلسات ساختمان مرکزی خرمشهر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مهندس ترکیان رئیس ایمنی، بهداشت و پدافند غیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان ضمن تبریک هفته بهداشت و روز کارگر و تقدیر از زحمات کارکنان و کارگران بیان داشت: تکریم و سپاسگزاری از کارگران روز و زمان خاصی ندارد و تلاشهای همه همکاران در جهت تحقق چشم اندازهای تولیدی قابل تکریم است.

وی از تلاش های کارگران این شرکت قدردانی نمود و کار و تلاش را بخشی از جوهر انسان و هویت اجتماعی هر فرد عنوان نمود و اظهار داشت: اساس پیشرفت هر کشوری را کارگران تشکیل می دهند و به حق آنها سرمایه های گرانقدری در میان آحاد جامعه هستند و باید همواره در دفاع از حق و حقوق کارگران گام برداشت و به صورت ویژه برای رفع دغدغه های آنها تلاش کرد.

در ادامه دکترخورشیدی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی آبادان به بیان توضیحاتی در خصوص اهمیت و ضرورت بهداشت حرفه ای در محیط کار پرداخت و گفت: ایمنی و بهداشت محیط کار جهت پیشگیری از آسیب دیدن کارکنان و محافظت از آن‌ها است.
وی ادامه داد؛ هدف از اجرای این قوانین فراهم کردن محیطی امن و ایمن برای فعالیت کارکنان است بدون اینکه نگرانی در زمینه ایجاد حوادث وجود داشته باشد و اگر ایمنی و بهداشت در محیط صنعتی رعایت نشود، هیچ کس حاضر به فعالیت در آن مکان نخواهد شد.

در پایان خانم عطشانی مسئول بهداشت کار صنعتی به تشریح عملکرد و اقدامات انجام شده واحد ایمنی این شرکت در خصوص معاینات شغلی کارکنان رسمی و پیمانکار، اندازه گیری عوامل زیان آور، ارزیابی ریسک بهداشتی و همچنین سلامت آب و مواد خوراکی و دیگر موارد مربوط به بهداشت در دوران کرونا و نقش و توجه به بهداشت و ایمنی در محیط کار پرداخت.

گفتنی است در انتهای این مراسم از چند تن از کارگران که در دوران کرونا با واحد ایمنی همکاری داشته اند، با اهداء لوح سپاس و هدیه تشکر و قدردانی به عمل آمد.