جلسه امروز شهردار بندر امام خمینی (ره) با اصحاب رسانه، روز جمعه ١۵ آذر ماه ١٣٩٩، در ارتباط با بحران آبگرفتگی و تمهیدات و اقدامات شهرداری بندر امام خمینی در مقابله با این بحران و هم چنین برنامه های آینده به منظور مهار، کنترل و هدایت آب‌های سطحی برگزار گردید و اصحاب رسانه و مطبوعات با محمد عبیاوی شهردار بندر امام، به گفتگو پرداختند.

مهندس عبیاوی، برای تنویر افکار عمومی، شفاف سازی را مهم ترین اصل دانست و درباره هر آنچه در این چند روز آبگرفتگی اتفاق افتاد، موارد جامع و کاملی را عنوان داشت و متقابلا از صاحبان قلم جهت آگاه نمودن مخاطبین به ویژه شهروندان بندر امامی انتظار داشته و درخواست نمود.
محمد عبیاوی با اشاره به پذیرفتن نقص و کاستی در بسیاری از سیستم ها گفت: « اشکال و ایراد در هر سیستمی طبیعی است. ما به دنبال رفع قصور و توجیه خودمان نیستیم. از سال ١٣٩۶ در خدمت مردم بندر امام بوده‌ام. در ابتدای سال ١٣٩٧ بارندگی هایی در حدود ٧۵ میلیمتری داشتیم و غافل‌گیر شدیم. با دیدن مشکلات آبگرفتگی، غافلگیر شدیم و با دیدن چنین وضعیتی برای اولین بار با برنامه ریزی کارشناسی، تهمیداتی در قالب طرح جداسازی خطوط دفع آب‌های سطحی از شبکه فاضلاب دیده شد و سه خط دفع آب‌های سطحی اجرا کردیم.»
شهردار با ذکر این مهم که بندر امام به دلیل این که قبلا جزئی از دریا بوده است، تنها شهری است که شیب آن نسبت به دریا صفر است و گاهی حتی کمتر از صفر!