به مناسبت هفته دولت از چهار دستگاه اتوبوس حمل و نقل شهری با حضور امام جمعه، فرماندار ویژه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر در آبادان رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری آبادان، یاسین کاوه پور در این آیین اظهار کرد: ١۶ دستگاه اتوبوس به صورت مشارکتی بین دولت و سازمان منطقه آزاد اروند خریداری شد که ابتدای سال جاری پنج دستگاه وارد آبادان شد و امروز نیز چهار دستگاه دیگر تحویل گرفته شد و امیدواریم طبق وعده‌های داده شده، دیگر اتوبوس ها نیز طی ماه های آینده به ناوگان حمل و نقل آبادان اضافه شود.

وی افزود: این اقدام با پیگیری های نمایندگان محترم مجلس و اعضای شورای اسلامی شهر و مراجعه و پیگیری از تهران صورت پذیرفت. ضمن اینکه فرماندار ویژه شهرستان و امام جمعه محترم آبادان به صورت مستمر این موضوع را پیگیری نمودند.

کاوه پور بیان کرد: رویکرد شورای اسلامی شهر و شهرداری آبادان به موضوع حمل و نقل عمومی مثبت است و با وجود مشکلات اقتصادی شاهد خرید و بکارگیری اتوبوس‌های جدید و همچنین بازسازی تعدادی از اتوبوس‌های قدیمی در شهر هستیم که امیدواریم این اقدام منجر به افزایش رضایت‌مندی شهروندان شود.

شهردار آبادان ادامه داد: با نگاه خوبی که دولت و شخص رئیس جمهور به مردم خوزستان و شهر آبادان دارند انصافاً خدمات خوبی ارایه شده و امیدواریم با مصوباتی که در سفرهای خود به استان داشتند بتوانیم شاهد خدمات بیشتری در این منطقه باشیم.

وی اظهار کرد: امیدوار هستیم با پیگیری‌ها و برنامه‌هایی که در حال انجام است ضمن توسعه ناوگان شهری شاهد خدمات رسانی بهتر به شهروندان باشیم.

کاوه پور با تقدیر از عملکرد پرسنل سازمان اتوبوسرانی آبادان گفت: افزایش کیفیت خدمات به شهروندان در حوزه حمل و نقل با تلاش پرسنل خدوم و زحمت کش این سازمان که در شرایط مختلف آب و هوایی که جهادی پای کار هستند به دست خواهد آمد.

شهردار آبادان با اشاره به رایگان کردن خدمات اتوبوسرانی به شهروندان گفت: برای اولین بار در کشور خدمات رسانی ناوگان اتوبوسرانی را به صورت رایگان به شهروندان محترم آبادانی ارائه دادیم.

وی با تشریح پروژه های عمرانی در آبادان گفت: با هماهنگی و موافقت اعضای محترم شورای اسلامی شهر آبادان، امسال شاهد اجرایی شدن ۱۰۰ پروژه عمرانی در سطح شهر خواهیم بود.

کاوه پور بیان کرد: با اولویت بندی‌هایی که برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفتیم روکش آسفالت و لکه‌گیری پروژه ها را آغاز کردیم، ضمن اینکه از ماه گذشته احداث کارخانه آسفالت شروع شده است.

شهردار آبادان افزود: این کارخانه قرار است به مدت ۶ ماه احداث گردد که با تلاش شبانه روزی سازمان عمران سعی داریم این پروژه را در ۳ الی ۴ ماه به سرانجام برسانیم.

وی به احداث سه پارک محله‌ای اشاره کرد و گفت: این پارک‌ها اکنون در حال مناقصه هستند که پس از مشخص شدن پیمانکار، عملیلت احداث آنها آغاز خواهد شد.

کاوه پور با اشاره به خدمات رسانی شهرداری آبادان به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه گفت: ضمن خدمات رسانی به شهروندان محترم آبادانی و اجرای پروژه‌های عمرانی امسال توفیقی حاصل شد تا به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه خدمات رسانی کنیم، با ردیف بودجه‌ای که سازمان شهرداری‌های کشور برای خدمات رسانی به زائران اربعین در نظر گرفت در مرز شلمچه اقدام به نصب سایبان و مهپاش کردیم.

شهردار آبادان ادامه داد: در کنار آن امکاناتی جذب کردیم که در پایان یک ماه همایش پیاده‌روی اربعین، این امکانات به شهرستان آبادان تحویل داده می شود، خرید دو دستگاه یخ ساز و نصب چند چشمه سرویس بهداشتی در سه موقعیت که پس از پایان همایش پیاده روی اربعین به آبادان آورده خواهد شد تا در راستای خدمات رسانی به شهروندان آبادانی مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: هچنین سه دستگاه خودرو آتش نشانی، کمپرسی و حمل زباله برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی خریداری شد که پس از خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه به آبادان آورده می شوند.