معاون امور جوانان اداره کل ورزش وجوانان خوزستان از اجرای بیش از یکصد برنامه به مناسبت هفته جوان در استان خبر داد و گفت: در قالب جشنواره جوانان برتر ایران زمین، ۱۲ جوان برتر استان نیز معرفی خواهند شد.

محمد رستمی یکشنبه بیان‌کرد: جشنواره جوانان برتر ایران زمین از مهمترین این برنامه ها است که در قالب آن ۱۲ جوان برتر استان معرفی و تقدیر می شوند.

وی افزود: حضور بر مزار شهدای گمنام و زیارت علی بن مهزیار، تجدید میثاق با شهدا و امام زمان، برگزاری دوره ملی دانش افزایی مدیران و روانشناسان کشور در حوزه ازدواج و خانواده، جشنواره جوان خوزستانی از برنامه های پیش بینی شده هفته جوان در استان است.

معاون امور جوانان گفت: برگزاری مجموعه همایش‌های کارآفرین‌شو در بین دانشجویان و جوانان در راستای امید آفرینی، جشن امضا کتاب “حوض خون” با حضور نویسنده کتاب، مشاوره رایگان برای خانواده ها و جوانان، برپایی جشن‌های خیابانی در مناطق مختلف اهواز و شهرستان‌های استان به مناسبت هفته جوان از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در هفته جوان است.

وی افزود: برگزاری مسابقات ورزشی و بازی‌های بومی محلی به مناسبت هفته جوان، دیدار جوانان و سازمان‌های مردم نهاد با استاندار و نماینده ولی فقیه، مسابقه عکاسی، پوستر و شعر سرایی با محوریت جوان خوزستانی در سطح استان و استفاده جوانان از استخرها، اماکن ورزشی و سینماهای مذاکره شده به صورت نیم بها و رایگان برنامه‌های دیگر معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان به مناسبت هفته جوان است.

رستمی گفت: انتظار می‌رود، برنامه‌های امسال متفاوت‌تر از سال های گذشته باشد و تمامی دستگاه‌ها در هفته جوان مشارکت حداکثری داشته باشند.

وی افزود: امیدواریم هر دستگاه با توجه به ظرفیت و امکانات خود برنامه‌هایی به مناسبت هفته جوان ارائه دهد.

گفتنی است هفته جوان هر ساله همزمان با میلاد حضرت علی اکبر(ع) در کشور آغاز می شود.