زینب صالحی رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان این که اشتغال مددجویان ‎می‌تواند در کاهش آمار بازگشت مجدد به زندان تاثیرگذار باشد، گفت: از ابتدای امسال‌ زمینه اشتغال بیش از سه هزار نفر از زندانیان فراهم شده است به‌طوری که هم‌اکنون ۳۵۸۲ نفر از مددجویان در کارگاه‌های ندامتگاه‌های استان و یا از طریق اعزام به […]

زینب صالحی
رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان این که اشتغال مددجویان ‎می‌تواند در کاهش آمار بازگشت مجدد به زندان تاثیرگذار باشد، گفت: از ابتدای امسال‌ زمینه اشتغال بیش از سه هزار نفر از زندانیان فراهم شده است به‌طوری که هم‌اکنون ۳۵۸۲ نفر از مددجویان در کارگاه‌های ندامتگاه‌های استان و یا از طریق اعزام به کار، مشغول کار هستند.
علی دهقانی اظهار کرد: در حال حاضر ۶۵۰ نفر از زندانیان شاغل در استان خوزستان به صورت اشتغال کارگاهی مشغول به کار هستند و یک هزار و ۴۲ نفر اعزام به کار و یک هزار و ۸۹۰ نفر اشتغال نشسته در زندان دارند.
وی افزود: تغییر سیاست‌های سازمانی و پرداخت دستمزدهای به زندانیان شاغل طبق دستورالعمل تعیین شده از سوی سازمان زندانها، یکی از اقدامات مثبت در سال جاری است.
دهقانی افزود: این زمینه اشتغال با امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری بین اداره‌کل زندان‌ها با اداره‌کل فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی و صنایع دستی در بخش اشتغال و حرفه‌آموزی محقق شده است و تاکنون ۲ هزار و ۶۵۰ نفر در دوره‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کرده‌اند.
رئیس کل دادگستری خوزستان همچنین آمار شرکت‌کنندگان در دوره‌های صنایع دستی را ۵۷۰ نفر و تعداد شرکت‌کنندگان در دوره‌های جهاد کشاورزی را ۲ هزار و ۲۰۰ نفر عنوان کرد.
دهقانی گفت: اصلاح رفتار و هنجارپذیری مددجویان در ندامتگاه‌ها و کاهش ضریب بازگشت مجرمان به زندان، یکی از اهداف اصلی در دستگاه قضایی است و اشتغال به کار آنان می‌تواند یکی از این راهکارهای موثر در این زمینه باشد.
وی گفت: زندانیانی که در کارگاه‌ها و دوره‌های مهارت‌ آموزی موفق به کسب گواهینامه مهارت می شوند پس از آزادی می‌توانند با استفاده از تسهیلات مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت پس از خروج زمینه ایجاد درآمد پایدار خود را فراهم کنند.