به مناسبت هفته پدافند غیرعامل، دکتر عبدالرحمن کشوری، معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور به همراه فرشاد اسکندری نیا، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان ضمن بازدیدی از منطقه نفتی دارخوین با مدیران، روسا و سرپرستان شرکت نفت و گاز اروندان نشستی برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان؛ شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱، به مناسبت هفته پدافند غیرعامل، دکتر عبدالرحمن کشوری، معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور به همراه فرشاد اسکندری نیا، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان ضمن بازدیدی از منطقه نفتی دارخوین با مدیران، روسا و سرپرستان شرکت نفت و گاز اروندان نشستی برگزار کردند.

عبدالرحمن کشوری در این نشست با گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل، هدف از این دیدار را ایجاد توجه بیشتر به موضوع تقویت پدافند غیرعامل در سازمان ها دانست، و در تشریح ابعاد و سطوح مختلف این موضوع اظهار داشت: اولین و مهمترین سطح تهدید، تهدید از درون است و در موارد متعدد دشمن از طریق عوامل درون سازمان اقدام به ایجاد آسیب کرده بود و دومین لایه اختلال در زیرساخت هاست، که بر خلاف تصور می تواند از روش های ساده و کم هزینه صورت پذیرد.

دکتر کشوری سومین مرحله و سطح را سرایت این اختلال و آسیب به مردم و نیازهای روزمره جامعه و ایجاد نارضایتی دانست و افزود: دشمن با رسانه های خود آسیب رخ داده را بزرگنمایی و در آخرین مرحله از برنامه های خود به ایجاد اغتشاش و نا امنی اقدام خواهد کرد.

وی ادامه داد: از سوی دشمن به صورت مستمر حملات خرابکارانه در سطح کشور شاهد هستیم، لکن اقدامات اساسی انجام شده در پدافند غیرعامل علت آن است که آثار این آسیب ها به لایه ها و سطوح بالاتر ذکر شده نمیرسد.

معاون سازمان پدافند غیرعامل در خصوص اقدامات مسئولیت های اجتماعی اظهار کرد: طبق مطالعاتی که انجام شده بر روی نتایج فعالیت های عام المنفعه سازمان ها، افزایش سطح خدمات با افزایش رضایت مندی اجتماعی لزوما دارای رابطه مستقیم نبوده و مدل تراز جهت حصول حداکثر نتیجه مثبت آن است که، اهداف و منافع سازمان در راستای اهداف و منافع مردم و جامعه قرار گیرد.

در ادامه این نشست مسئولین شرکت نفت و گاز اروندان اقدامات انجام شده پدافند غیرعامل در این شرکت را در سه حوزه HSE، فاوا و حراست تشریح کردند.

در حوزه HSE، مهندس سهراب ترکیان رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت نفت و گاز اروندان در گزارشی اقدامات پدافند غیرعامل این حوزه را بیان داشت؛ که از جمله آنها میتوان به تشکیل کمیته مدیریت بحران، تدوین روش های اجرای واکنش در شرایط اظطراری، برگزاری ۱۸ مانور با موضوعات مختلف، برگزاری مانور مشترک با شرکت متن و پیمانکاران مستقر در آزادگان جنوبی، خرید تجهیزات مدیریت آلودگی های نفتی و مقابله با بحران احتمالی در این خصوص و برگزاری مستمر دوره های آموزشی کارکنان نام برد.

در حوزه فاوا نیز مهندس غلامعباس خسروی، رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت نفت و گاز اروندان در گزارشی اقدامات حوزه خود را عنوان کرد، که پیاده سازی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات(ISMS) و اخد گواهینامه ISO/IEC27001، انجام رزمایش تست نفوذ، ایمن سازی و ارتقا زیرساخت های ارتباطی از رادیویی به فیبر نوری در ۸ مسیر، راه اندازی سامانه یکپارچه مانیتورینگ و پایش شبکه، پشتیبان گیری منظم از سامانه های مختلف سازمان، مهاجرت از نرم افزارهای آنتی ویروس خارجی به داخلی و… از جمله این موارد بود.

و در انتهای این نشست آقای ناصری معاون عملیات حراست این شرکت تدابیر و فعالیت های حوزه حراست را ارائه و به لزوم استفاده از مشاور پدافند غیرعامل تاکید کرد.