مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت و حوزه با تسلیت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) بیان کرد: امام راحل با اخلاص بی نظیرش بر دل‌ها حکومت می‌کرد و با توکل بر خدا و همراهی ملت ایران نظام ستمشاهی را به زباله دان تاریخ انداخت.

به گزارش کارونی ها و به نقل از ایرنا حجت الاسلام والمسلمین محمد ابوالقاسمی جمعه شب در آیین سی و سومین سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) و گرامی داشت یادو خاطره شهدای قیام خونین ۱۵خرداد ۱۳۴۲ در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز، خدامحوری، حمایت از محرومان و مستضعفان، استکبارستیزی، تلاش مجاهدانه، شجاعت و اعتماد به نفس، نهراسیدن از تبلیغات دشمن و اعتماد به ملت را از ویژگی های قیام امام خمینی(ره) بیان کرد و افزود:امام راحل به دنبال تربیت انسان ها بود و تربیت انسان های بزرگی همچون شهید قاسم سلیمانی و هزاران رزمنده که برای اسلام و ایران جان خود در نثار کردند در مقام اولیاء الهی هستند.

وی قیام ۱۵خرداد ۱۳۴۲ را آغاز حرکت الهی امام خمینی (ره) علیه نظام طاغوتی و آگاهی بخشی ملت ایران بیان کرد و افزود: رژیم پلیدو منحوس پهلوی به غلط تصور می کرد با سرکوب قیام ۱۵خرداد، امام از صحنه خارج خواهد شد ولی پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲بهمن ۱۳۵۷ نشان داد که محاسبات رژیم طاغوتی و امریکا غلط بود.

مشاور رییس جمهور در امور روحانیت و حوزه در ادامه با بیان اینکه جبهه استکبار به سرکردگی امریکا و عوامل خودفروخته برای نابودی انقلاب اسلامی همه توان خود را به کار گرفتند ولی موفق نشدند افزود:رهبری بی مانند و الهی امام خمینی (ره) همه توطئه ها را یکی پس از دیگری خنثی کرد و در انبوه تهدیدها و اقدامات دشمن، فرصتی برای تعمیق ریشه های انقلاب اسلامی فراهم کرد.

وی گفت: اگر رهبری هوشیار و حکمیانه امام خمینی (ره) و همراهی ملت ایران نبود انقلاب اسلامی با انبوهی از توطئه های و اقدامات خصمانه جبهه استکبار حهانی با بن بست رو به رو می شد افزود: شجاعت، نترسیدن از غیرخدا، ایمان به نیروی ملت، سبب شد امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را از گزند و آسیب دشمن محفوظ نگه دارد و به جلو ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسمی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از ملت های اسلامی و آزاده جهان از انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی (ره) درس گرفته‌اند افزود: دشمن با آگاهی از موج اسلام خواهی در سراسر جهان، ایران هراسی و اسلام هراسی را با ابزارهای رسانه ای تبلیغ می‌کند تا گرایش به اسلام و انقلاب کم رنگ کند.

وی گفت: بعداز ارتحال امام خمینی(ره)، رهبری معظم انقلاب اسلامی اهداف امام راحل را با همان قوت دنبال کردند ولی با این حال دشمنان نیز بیکار نشسته اند.

القای ناامیدی و سیاه نمایی ابزار دشمن است

مشاور رییس جمهور در امور روحانیت و حوزه القای ناامیدی و سیاه نمایی و بزرگ کردن مشکلات کشور و کوچک شمردن پیشرفت های در طول ۴۳ سال انقلاب اسلامی را خط اصلی دشمن بیان کرد و افزود: دشمن از هر ابزاری برای تضعیف نظام اسلامی استفاده می کند ولی به حول و قوه الهی راه به جایی نخواهد برد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسمی در ادامه ابراز امیدواری کرد مشکلات کشور به لطف الهی حل خواهد شد و دولت مردمی همه توان خود را برای حل مشکلات کشور به خصوص در حوزه اقتصادی به کار خواهد گرفت.

تلاش دشمن برای جدایی روحانیت از مردم

مشاور رییس جمهور در ادامه تلاش برای جدایی روحانیت از مردم را توطئه دشمن بیان کرد و افزود: روحانیت همیشه در کنار مردم بوده و هست و دشمن برای جدایی افکندن روحانیت ازمردم توفیقی به دست نخواهد آورد.

وی القای اینکه مردم از روحانیت و دین فاصله گرفته اند را از دیگر توطئه های دشمن بیان کرد و افزود: نسل جوان ما شیفته انقلاب و آرمان های امام راحل است و همه دیدند “سلام فرمانده” چه موجی در دنیا ایجاد کرده است.

در این آیین در غم سالروز ارتحال ملکوتی امام راحل و شهدای قیام ۱۵ خرداد عزاداری و مرثیه سرایی برگزار شد.

  • منبع خبر : ایرنا