کارونی ها؛ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت گوزن زرد ( بزرگترین شهرک گلخانه ای کشور ) در جریان بازدید وزیر جهاد کشاورزی و مسئولین ارشد شهرستان اندیمشک از این شرکت گفت : شرکت گوزن زرد از ابتدای آغاز فعالیت خود با تحقیقات علمی و پژوهشی گسترده در خصوص کشت گلخانه ای میوه های استوایی مناسب […]

کارونی ها؛ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت گوزن زرد ( بزرگترین شهرک گلخانه ای کشور ) در جریان بازدید وزیر جهاد کشاورزی و مسئولین ارشد شهرستان اندیمشک از این شرکت گفت : شرکت گوزن زرد از ابتدای آغاز فعالیت خود با تحقیقات علمی و پژوهشی گسترده در خصوص کشت گلخانه ای میوه های استوایی مناسب با اقلیم آب و هوایی اندیمشک کار خود را آغاز کرده است .

محمد جباری گفت : یکی از اقدامات دانش بنیانی که توسط این شرکت صورت گرفته است “مهندسی معکوس سازه های گلخانه ای” بوده که علاوه بر کاهش حدود ۷۰ درصدی هزینه تاسیس گلخانه برای کشاورزان ، نیاز کشور به واردات این محصول را برطرف می کند .

او ادامه داد : از ۳ سال پیش کشت “میوه استوایی پاپایا ” و کشت آزمایشی “میوه موز ” و پس از آن کشت در سطح وسیع را انجام داده ایم که حدود شش ماه دیگر کار برداشت این محصولات آغاز خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد : مطالعات علمی و پژوهشی گسترده، بازدید از مراکز گلخانه ای کشورهای خارجی و استخراج تجارب آنان و بکارگیری جوانان مستعد و مرتبط با حوزه کشاورزی از جمله عوامل موفقیت این پروژه بوده است .

مدیرعامل شرکت گوزن زرد گفت : در صورت حمایت دستگاه های مربوطه تا سال آینده ۳۰ هکتار گلخانه به طور کامل اجرا و کشت میوه های استوایی متنوع صورت خواهد گرفت که بخش عمده آن جهت صادرات به کشورهای خارجی تولید خواهد شد .

جباری افزود: تلاش ما این است در سال جدید که تولید اولویت و ارجحیت همه مسئولین و دستگاه های کشور معرفی شده است بتوانیم به عنوان اولین شرکت دانش بنیان اندیمشک در چرخه اقتصادی کشور نقش موثری ایفا نماییم.

گفتنی است شرکت کشت و صنعت گوزن زرد ( پشمینه زار) بزرگترین شهرک گلخانه ای میوه های استوایی در کشور می باشد که با سرمایه گذاری و اقدامات علمی و تحقیقاتی مهندس محمد جباری کارآفرین برتر کشوری و گروهی از جوانان تحصیلکرده رشته کشاورزی در منطقه پشمینزار تاسیس شده است که راه اندازی کامل آن فرصت های شغلی قابل توجهی را برای شهرستان به ارمغان خواهد آورد .