مدیرکل هواشناسی خوزستان از ورود سامانه جدید بارشی به استان از روز دوشنبه خبر داد.

محمد سبزه زاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از امروز با گذر سامانه از خوزستان، همچنان احتمال بارش‌های خفیف در مناطق مرتفع شرقی، شمالی مورد انتظار است.

وی اضافه کرد: از فردا در اغلب مناطق خوزستان پدیده غالب مه یا مه رقیق بعد از بارندگی در اغلب مناطق استان به ویژه گردنه‌های کوهستانی و جاده‌های مواصلاتی است.

سبزه زاری خبر داد: از اوایل دوشنبه سامانه بارشی از سمت غرب و شمالِ غرب وارد خوزستان می‌شود و تا صبح سه شنبه در اغلب مناطق استان سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط و تندبادهای لحظه‌ای خواهد شد.

وی تصریح کرد: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها در بخش‌های شرقی، شمالی، جنوبی و ارتفاعات خوزستان پیش بینی می‌شود. در بقیه مناطق بارش‌ها به صورت پراکنده و نقطه‌ای خواهد بود.

سبزه زاری اظهار کرد: شمال خلیج فارس از امروز آرام ولی از روز دوشنبه مواج و در برخی ساعات همراه با رگبار و رعد برق خواهد بود.

وی گفت: در شبانه روز گذشته آبادان با ۳۰.۸ و دهدز با ۸ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط در خوزستان گزارش شده‌اند؛ همچنین در شبانه روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۲۹.۵ و کمینه دمای ۱۷.۳ درجه سانتیگراد رسیده است.