آیت‌الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد، امکانات و فضاهای ورزشی در استان نباید در انحصار و احتکار شرکت‌ها، بانک‌ها، صنایع و سازمان‌های دولتی بماند.

به گزارش کارونی ها ، آیت‌الله حیدری در جمع اعضای کمیته ورزشکاران قرارگاه الغدیر در مسجد ابوطالب (ع) گفت: دولت آینده باید مطالبات و درددل‌های جوانان مناطق محروم و روستایی را بشنوند و امکانات ورزشی و تفریحی در اختیار آنها بگذارد، این لطف نیست، وظیفه است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ورزش در اسلام امری مقدس است، افزود: باید برای این امر مقدس برنامه‌ریزی و هزینه شود، زیرا ورزش فقط یک تفریح نیست، بلکه بستری انسان ساز است.
وی با اشاره به مطالبات ورزشکاران ورزش‌های محلات و مناطق محروم گفت: در اثر کم‌کاری‌ها شاهد این هستیم که سرانه فضاهای ورزشی در استان حتی پایین‌تر از متوسط کشوری است و به مثال شهرستان کارون ورزشگاه و باشگاه ندارد.
وی کمک به ورزشکاران را از مصادیق بر و تقوی دانست و خواستار رسیدگی و چاره جویی سریع برای عقب ماندگی‌های حوزه ورزش در استان شد.
این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به مسئله انتخابات اشاره کرد و گفت: همان‌طور که شهید سلیمانی مرد میدان بود و توانست پوزه داعش را به خاک بمالد، آیت الله رئیسی نیز مرد میدان است زیرا توانسته‌است پوزه مفسدان اقتصادی را به خاک بمالد.
وی افزود: ان شاء الله در سایه دولت کارآمد، انقلابی و جوان با منطق «ما می‌توانیم» بر ناکارآمدی به وجود آمده از عملکرد دولت فعلی غلبه کنیم.
پیش از سخنان آیت الله حیدری، سیدفرحان فاضلی عضو شورای ورزش محلات و رئیس کانون هواداران فولاد از نبود زمین ورزشی برای ورزش محلات انتقاد کرد و گفت: در شهرستان کارون ورزشگاه یا محلی برای فوتبال نداریم اما در مقابل قهوه‌خانه به وفور وجود دارد.
سعید آلبوعشیره رئیس کمیته جوانان کارون نیز خواستار اجرای طرح بیمه ورزشی برای ورزش محلات شد و گفت: ۱۳۲ تیم بزرگسال محلات در اهواز و ۱۹۰ تیم فوتبال محلات در کارون داریم که اکثر هزینه‌های آنها توسط خیرین، افراد و فعالان تأمین می‌شود.
در ادامه، عبدالمحسن سلیمانی رئیس شورای فرهنگی ورزشی محلات منطقه ۴ اهواز گفت: آمار ورزشکاران شاغل در تیم‌های محلات ۲۰ هزار نفر است که ۱۲ هزار نفر آنها را ساماندهی کردیم، همچنین ۸۰ زمین ورزشی داریم که در خطر تغییر کاربری و تصرف قرار دارند.
وی افزود: این زمین‌ها در تملک مسکن و شهرسازی یا نفت هستند و با واگذاری به دیگر نهادها از بین می‌روند و نمونه اخیر آن زمین ورزشی الهیه است که به سازمان آب و برق واگذار شد و مناطقی همچون معین زاده و بهارستان بدون زمین ورزشی ماندند.
از سوی دیگر، احمد بیت مشعل مدیر کانون فوتبال محلات اهواز سرانه فضای ورزشی در استان را کمتر از حد متوسط کشوری دانست و گفت: ۱٫۵ متر مربع تا ۲٫۵ متر مربع به ازای هر نفر فضای استاندارد جهانی است که در ایران یک سوم این مساحت است، این در حالی است که در اهواز به ازای هر نفر کمتر از ۲۵ سانتی‌متر است.
وی افزود: بیش از ۹۰ درصد این اماکن ورزشی موجود در اهواز نیز تحت نظر ارگان‌های حاکمیتی هستند و در اختیار عامه مردم نیستند، به طوری که شهروندان عادی نمی‌توانند از اماکن ورزشی شرکت‌های نفت، فولاد، نیشکر و بانک‌ها استفاده کنند.