بهره برداری از ۲۸ طرح صنعت آب و برق استان خوزستان با اعتباری افزون بر ۹۰ هزار میلیارد ریال روز جمعه طی مراسمی با حضور رییس‌جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت آغاز شد.

این طرح‌ها به صورت همزمان و در شهرستان‌های شوشتر، اندیمشک، دزفول، لالی، شادگان، ایذه، هندیجان، ماهشهر، باغملک و اهواز به بهره برداری رسیدند.

فاز نخست طرح جامع آبرسانی اندیمشک، افزایش تولید و حجم ذخیره آب شرب دزفول، آبرسانی میان مدت لالی، بهینه‌سازی واحد سه نیروگاه دز و توسعه و تکمیل تصفیه خانه آب دارخوین از جمله این طرح‌هاست که برای اجراای آنها ۳۰ هزار و ۲۴۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

احداث و توسعه پست‌های انتقال و فوق توزیع، احداث خطوط انتقال و فوق توزیع به همراه تعویض مقره و هادی پرظرفیت و پروژه‌های فیبر نوری با ارزش ۳۳ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال از دیگر طرح‌هایی است که امروزرییس جمهور در خوزستان افتتاح کرد.

در سفر رییس جمهور به خوزستان، ۱۰ طرح مربوط به شرکت توزیع نیروی برق شامل توسعه و تامین برق شهری، روستایی، مسکن مهر و ملی، برق‌سانی به روستاها در شهرستان‌های دزفول، اندیمشک، باغملک و لالی، احداث شبکه‌های فشار متوسط هوایی و رینگ خطوط در شهرستان‌های ماهشهر، دزفول و ایذه، اصلاح و تامین روشنایی معابر، تعویض سیم به کابل خودنگهدار، توسعه و احداث شبکه‌های توزیع برق، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع برق با ارزش پنج هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال بهره‌برداری شدند.

بر اساس این گزارش، هفت طرح نیز در بخش آب و فاضلاب شامل احداث و توسعه شبکه فاضلاب اهواز، احداث و اورهال ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب اهواز، احداث و توسعه شبکه فاضلاب شهرهای استان، احداث و بهینه‌سازی ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب شهرهای استان، احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای استان، آبرسانی به ۶ شهر و ۵۹ روستا، بازسازی و توسعه ۸۹ کیلومتر شبکه توزیع آب شهرها و روستاها با ارزش ۱۷ و ۹۰۰ میلیارد ریال بهره‌برداری شد.

رییس جمهور صبح امروز(جمعه) از طریق فرودگاه دزفول و با استقبال رسمی نماینده ولی فقیه در استان و استاندار، وارد خوزستان شد.

این هشتمین سفر رییس جمهور از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون به خوزستان است.