هیأتی متشکل از دکتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، دکتر یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، دکتر آزادی معاون امور شعب و بازاریابی منطقه یک کشور، دکتر نصرتی رئیس اداره کل سرمایه‌گذاری و امور شرکت ها، معاونین و مدیران بانک ملی ایران، دکتر الاسوند مدیر کل امور مالیاتی خوزستان، جمعی از مدیران ستادی و صنعتی استان، معاونین و تنی چند از مدیران شرکت و اصحاب رسانه با حضور در مجموعه گروه ملی صنعتی فولاد ایران در خصوص وضعیت جاری و اهداف آتی این شرکت، تشکیل جلسه دادند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، همزمان با سفر ریاست محترم جمهوری به استان خوزستان، شامگاه روز پنج شنبه ۷ اردیبهشت ماه، هیأتی متشکل از دکتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، دکتر یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، دکتر آزادی معاون امور شعب و بازاریابی منطقه یک کشور، دکتر نصرتی رئیس اداره کل سرمایه‌گذاری و امور شرکت ها، معاونین و مدیران بانک ملی ایران، دکتر الاسوند مدیر کل امور مالیاتی خوزستان، جمعی از مدیران ستادی و صنعتی استان، معاونین و تنی چند از مدیران شرکت و اصحاب رسانه با حضور در مجموعه گروه ملی صنعتی فولاد ایران در خصوص وضعیت جاری و اهداف آتی این شرکت، تشکیل جلسه دادند.

در این نشست صمیمانه، ابتدا دکتر علی محمدی مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران ضمن خیرمقدم به مهمانان در گزارشی آخرین وضعیت شرکت و ظرفیت‌های تولید را تشریح و با اشاره به پتانسیل و بستر کم نظیر گروه ملی بخصوص در حوزه نیروی انسانی متعهد و متخصص، اظهار امیدواری کرد با ادامه روند روبه رشد و حمایت های بانک ملی ایران و سایر بانک ها بویژه در زمینه اجرای مصوبات ستاد تسهیل، گروه ملی صنعتی فولاد ایران با شتاب بیشتری به سوی شکوفایی و رونق تولید گام بردارد.

ایشان با تقدیر و تشکر از مجموعه بانک ملی ایران به ویژه دکتر نجارزاده و همچنین دکتر آزادی، دکتر نصرتی، اعضای هیات مدیره و سایر ارکان کشوی و استانی این بانک، همکاری و حمایت‌های صورت گرفته علیرغم محدودیت های موجود را در ادامه حیات و تثبیت تولید و اشتغال در این بنگاه عظیم صنعتی بسیار موثر توصیف نمود.

دکتر محمدی در ادامه مراتب تقدیر گروه ملی صنعتی فولاد ایران از مهندس یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، دکتر الاسوند مدیر کل دارایی استان و دکتر بهکارمرام رئیس امور شعب بانک ملی استان را ابراز و مسئولین استانی را همراه و یاریگر همیشگی مجموعه در رفع موانع تولید عنوان کردند.

سپس مهندس یوسفی با اشاره به اقدامات چشمگیر و جهادی دکتر محمدی و مجموعه مدیران و کارکنان شرکت به جهت عبور از مشکلاتی که سالها گریبانگیر گروه ملی بود ظرفیت های بی نظیر این کارخانجات را در ایجاد اشتغال و تولید ملی قابل توجه و لزوم حمایت بانک ها و تسریع در اجرای مصوبات ستاد تسهیل را خواستار شد.

ایشان بازسازی و احیای ورزشگاه پنجاه هزار نفری غدیر اهواز پس از هفت سال توسط گروه ملی و باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال خوزستان را از نمونه های بارز توجه و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی برشمردند.

سپس دکتر آزادی با تشریح بخشی از همکاری های بانک ملی ایران در تداوم فعالیت چرخ تولید در گروه ملی، لزوم اجرای برخی از دستورالعمل‌ها و کاهش محدودیت‌های سیستم بانکی کشور در کمک به بنگاه‌های صنعتی را بسیار موثر توصیف کرد.

در ادامه دکتر خاندوزی با تقدیر و تشکر ویژه از دکتر علی محمدی و کلیه کارگران شرکت، پیشرفت‌های بسیار در حوزه تولید و عبور از بحران‌های چند ساله که موجب انتشار اخبار ناامیدکننده از گروه ملی شده بود را کاری بزرگ و قابل ستایش توصیف و ابراز امیدواری کرد با همت کارکنان تلاشگر و متخصص این شرکت و پیگیری و صدور دستورات ویژه بمنظور حمایت بیش از پیش بانک‌ها و سازمان امور مالیاتی که در اسرع وقت صورت خواهد گرفت، یقیناً دستیبابی به افق روشن و درخشان تولید در این بنگاه صنعتی با شتاب میسر خواهد شد.

ایشان با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در خصوص لزوم توجه به مدیریت و تفکر جهادی بمنظور رفع مشکلات کشور، اقدامات صورت گرفته، پویایی و اشتیاق موجود در نگاه دست اندرکاران این شرکت را مصداق بارز اجرای فرامین رهبری دانستند.

دکتر خاندوزی مشکلات و موانع گروه ملی در چارچوب دستورالعمل مقام معظم رهبری در رابطه با حمایت از بنگاه‌های مولدساز را قابل رفع دانستند و اطمینان داد شخصاً در خصوص بهبود شرایط موجود از طریق مدیران بانک‌ها اقدام خواهد نمود.

پایان بخش این جلسه تقدیم لوح تقدیر دکتر محمدی مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران به دکتر نجارزاده سرپرست بانک ملی ایران به پاس همکاری‌ها و نگاه ویژه ایشان و بانک ملی به شرکت بود که توسط دکتر خاندوزی به دکتر آزادی (به نیابت از دکتر نجارزاده) اهدا گردید.

شایان ذکر است ادای احترام به ۵۸ شهید والامقام گروه ملی صنعتی فولاد ایران و بازدید از خط تولید کارخانه ۵۵۰ هزار تنی میلگرد نورد کوثر نیز از سایر برنامه‌های این دیدار بود که تا پاسی از شب به طول انجامید.