مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه میز خدمت وزارت نیرو در آستانه دومین سفر رییس جمهور به استان در محل گیت بوستان اهواز راه اندازی شد گفت: امیدواریم با پیگیری هایی که از طریق این میز خدمت در حاشیه سفر هیات دولت انجام می شود باعث گره‌گشایی از مشکلات اساسی مردم در حوزه آب و برق شود.

عباس صدریان فر روز چهارشنبه در حاشیه فعالیت میز خدمت وزارت نیرو اظهارکرد: این ویژه برنامه از سری برنامه‌های ستاد ارتباطات مردمی سفر ریاست جمهوری به استان خوزستان است که از روز چهارشنبه تا جمعه این هفته پذیرای هم استانی‌ها هستیم.

وی افزود: ارتباط بدون واسطه گام مهمی در خدمت‌رسانی به مردم استان است و وزارت نیرو نگاه ویژه ای به این موضوع دارد.

صدریان فر گفت: بخشی از موفقیت های حوزه صنعت آب و برق در خوزستان به دلیل همدلی موجود بین مدیران این صنعت است که امیدواریم این مسیر ادامه دار باشد تا بخشی از مشکلات مردم رفع شود.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان به جنبه مردمی بودن مدیران صنعت آب و برق خوزستان اشاره کرد و گفت: ما در یک سال گذشته این موضوع را بارها تجربه کردیم به گونه ای که در بحران های کم آبی حوزه کرخه، شیوخ و معتمدان را دعوت کرده و صادقانه در خصوص شرایط آبی کشور با آنها صحبت کردیم که نتیجه مثبتی در برداشت.

صدراین فر با بیان اینکه یک سوم آب های کشور و بیش از ۱۵ درصد تولید برق سراسری در استان خوزستان است ادامه داد: باتوجه به گستردگی بالایی شبکه های توزیع برق استان، تقریبا ۴۰ درصد دارایی های فیریکی وزارت نیرو در استان بوده و بزرگترین تاسیسات، سدها و نیروگاه های برق آبی را شامل می شود.

وی افزود: با وجود همه سنگ اندازی هایی که از جانب دشمنان وجود دارد ما به موفقیت های چشمگیری در این صنعت دست پیدا کرده ایم؛ همواره دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه تولید، اقتصاد و معیشت مردم نیز برای صنعت آب و برق کشور بسیار مهم است و تلاش می کنیم بخشی از نگرانی های ایشان را برطرف کنیم.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: امیدواریم میز خدمت وزارت نیرو در حاشیه سفر هیات دولت به استان سبب گره‌گشایی از مشکلات اساسی مردم در حوزه آب و برق باشد.

همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان خوزستان، میز ارتباطات مردمی وزارت نیرو به منظور رسیدگی به درخواست‌ها و پاسخگویی به سوالات مردمی در سالن همایش های بین المللی سازمان آب و برق خوزستان واقع در گیت بوستان اهواز آغاز به‌کار کرد.

میز ارتباطات مردمی وزارت نیرو با حضور مریم کارگر نجفی و احمد حیدری معاونان وزیر نیرو، محمد محمدزاده مدیرکل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد وزارت نیرو طی سه روز (از تاریخ‌ ۶ تا هشت اردیبهشت ماه) از ساعت هشت صبح تا ۱۸ برقرار خواهد بود .

مراجعه کنندگان می‌توانند از طریق کد رهگیری دریافت شده مراحل رسیدگی به درخواست خود را پیگیری کنند.

همچنین ثبت و ارجاع تقاضا از طریق تماس با سامانه سامد قابل انجام است.

این میز در ارتباط با تقاضاهای مرتبط با آب و برق دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت نیرو متشکل از سازمان آب و برق، شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، شرکت‌ توزیع برق استان، شرکت آب و فاضلاب و نیروگاه ها فعالیت خواهد داشت.

معاون وزیر نیرو:
از ۱۵ خرداد همه نیروگاه‌ها وارد مدار می‌شوند

معاون منابع انسانی و تحقیقات وزیر نیرو گفت: از ابتدای پیک امسال(۱۵ خرداد)، همه نیروگاه ها وارد مدار می شوند و مشکلی در زمینه برق نخواهیم داشت.

مریم کارگر نجفی روز چهارشنبه در حاشیه آیین آغاز به کار میز خدمت وزارت نیرو در اهواز اظهار کرد: در میز خدمت مردمی به شکلی کاملا منجسم، همه شرکت های وزارت نیرو در حوزه های آب و برق، فاضلاب، برق منطقه ای و… حاضر بوده و در این زمینه اهدافی از جمله حل مشکلات مردم و گره گشایی مسائل استان دنبال می شود.

وی افزود: این میز خدمت ها برای اطلاع مسئولان مرکز از مشکلات استان است و به اصلاح دستورات، بخشنامه ها و فرآیندها کمک می کند لذا میز خدمت وزارت نیرو از ساعت هشت صبح تا ۱۸ هر روز تا پایان روز جمعه هشت اردیبهشت ماه در محل گیت بوستان اهواز برقرار است.

معاون وزیر نیرو گفت: یکی از افتخارات دولت سیزدهم عملکرد وزارت نیرو در حوزه آب و برق بوده و خوشبختانه با همکاری صورت گرفته میان ۲ بخش آب و برق، سال گذشته که سال بسیار سختی بود را با مدیریت بسیار خوب و با کمترین تنش آبی پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: همراهی مجلس شورای اسلامی، اعضای دولت و بخش صنعت و کشاورزی کشور باعث شد که سال گذشته را با کمترین تنش پشت سر بگذاریم.

کارگر نجفی گفت: امسال برنامه های بسیار خوبی برای گذر از تابستان انجام شده و با تعمیرات به موقع نیروگاه ها از ابتدای پیک همه این نیروگاه ها وارد مدار می شوند لذا مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

وی با اشاره به صرفه جویی سال گذشته در مصرف برق افزود: در تابستان امسال مشابه سال گذشته به همکاری و همراهی مردم نیاز داریم تا بتوانیم سال خوبی را پشت سر بگذاریم.

گفتنی است میز خدمت وزارت نیرو از روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه آغاز به کار کرده و تا روز هشتم این ماه فعالیت می کند.