مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: اشتغالزایی از اولویت های این اداره کل است و در این‌ مسیر موفق بوده است.

به گزارش پایگاه خبری کارونی ها به نقل از روابط عمومی اداره کل صمت خوزستان، حمید رضا فلاح بیان کرد: ۲ هزار و ۱۱۹ پروانه بهره برداری دارای اعتبار در خوزستان وجود دارد که زمینه ساز اشتغال در استان بوده است.
وی ادامه داد: به تفکیک در بخش صنایع کوچک یکهزار و ۸۹۷ پروانه با سرمایه گذاری ۴۴ هزار و ۲۱۶ میلیارد ریال صادر شده و ۲۳ هزار و ۸۹۴ نفر اشتغال ایجاد شده است.
مهندس فلاح ادامه داد: در بخش صنایع متوسط نیز ۱۳۸ پروانه با سرمایه ۴۵ هزار و ۳۸ میلیارد ریال و اشتغال ۱۰ هزار و ۹۴۴نفر صادر شده است.
وی اظهار داشت: در بخش صنایع بزرگ نیز ۸۴ پروانه با ۸۸۱ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال و با اشتغال ۵۶ هزار و ۶۹۵ نفر صادر گردیده است.
وی گفت: خوزستان به عنوان یک استان صنعتی ظرفیت زیادی در ایجاد اشتغال دارد و تلاش داریم تا با فراهم سازی شرایط سرمایه گذاری زمینه برای ایجاد اشتغال در خوزستان آسان تر شود.
مدیر کل صمت خوزستان افزود: در سال ۹۹، ۲۱۱ پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۶۰۲ هزار و ۷۸۹ میلیارد ریال صادر شد.
وی گفت: این میزان پروانه باعث ایجاد چهار هزار و ۵۳۱ اشتغال در استان شده است.
مدیر کل صمت خوزستان اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ نیز ۱۹۵ پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۱۸۲ هزا و ۹۷۳ میلیارد ریال از سوی این اداره کل صادر شد که باعث اشتغالزایی پنج هزار و ۹۰ نفر شد.
فلاح افزود: در سال گذشته نیز ۱۶۹ پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۷۵ هزار و ۷۱۴ میلیارد ریال صادر شد که باعث ایجاد پنج هزار و ۶۸۳ اشتغال شده است.
وی ادامه داد: یکی از اهداف صدور پروانه ایجاد اشتغال بیشتر در استان است که با هدفگذاری و برنامه ریزی که انجام گرفت این مهم حاصل شده است.
مدیر کل صمت خوزستان افزود: از اهداف این اداره کل توسعه اشتغال و تولید در استان است و تلاش شده تا بستر برای سرمایه گذاری در استان فراهم شود.