مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بر ضرورت رفع موانع تولید تاکید کرد و گفت: برای توسعه تولید و رشد اقتصادی باید زمین مورد نیاز برای شهرک‌های صنعتی دزفول اختصاص یابد.

حمید رضا فلاحبا اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای اختصاص زمین ویژه شهرک صنعتی دزفول افزود: این شهرستان زمین برای سرمایه گذاری ندارد و سرمایه گذاران مجبور به اجاره زمین هستند.

وی با بیان اینکه هنگام ورود سرمایه گذاران قول واگذاری زمین داده می‌شود ولی به علت مشکلات موجود این امر محقق نمی‌شود، ادامه داد: با وجود پیگیری‌های فرمانداری و نماینده دزفول و تیم‌های اقتصادی، هنوز اتفاقی برای ایجاد شهرک‌های صنعتی و توسعه آنها در دزفول نیفتاده است.
مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی دزفول نیز در این باره با اشاره به اهمیت افزایش زمین شهرک‌های صنعتی این شهرستان اظهارکرد: شهرک صنعتی شماره ۲ دزفول باید توسعه یابد ولی به علت موانع موجود، واگذاری حدود ۸۰ هکتار زمین به این شهرک عملی نشده و در دست پیگیری است.

حمید رضا فلاح صدور ۲ مجوز احداث شهرک صنعتی فناوران در استان خوزستان را یادآور شد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده یکی از مجوزها به دزفول داده شد.

وی افزود: با وجود آمادگی برای سرمایه گذاری در این زمینه قرار بود ۲۰۰ هکتار از زمین‌های پشت روستای المهدی به این منظور اختصاص یابد ولی هنوز زمین موردنظر تحویل داده نشده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: طی سال‌های گذشته ۱۶۴ هکتار از زمین‌های پادگان باکری دزفول به شهرک‌های صنعتی اختصاص یافته بود که با وجود حفر چاه آب و دیوارکشی پادگان موردنظر ۹۰ هکتار از زمین‌های واگذار شده را پس گرفت.

وی افزود: این اتفاق در حالی رخ داده که مصوبه هیات وزیران و تاکید مقام معظم رهبری درخصوص آزادسازی زمین‌های پادگان‌ها برای رشد تولید موجود است.

حمید رضا فلاح گفت: این پادگان از حدود چهار سال پیش ۹۰ هکتار از زمین‌های واگذار شده را پس گرفته که در این خصوص مشکلاتی ایجاد شده است.

وی افزود: با وجود پیگیری‌های لازم از طریق استانداری، ستاد کل نیروهای مسلح و دیگر نهادهای مربوطه، اقدام علمی در این خصوص انجام نشده است.
بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: با وجود استقبال سرمایه گذاران برای احداث کارخانه تولیدی متأسفانه بدلیل نبود زمین مناسب امکان استقرار در شهرک‌های صنعتی موجود را ندارند.

حمید رضا فلاح تاکید کرد: اگر تعیین تکلیف این زمین‌ها در اولویت مسوولان مربوطه قرار گیرد می‌توان به صدها سرمایه گذار مژده اختصاص زمین داد که درنهایت منجر به ایجاد هزاران فرصت شغلی می‌شود.