مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: امکان تولید سالانه ۷۰ میلیون اصله نهال در استان وجود دارد.

محمد تقی سجادی امروز شنبه در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته منابع طبیعی در محل این اداره کل بیان‌کرد: در حال حاضر ۱۴ میلیون و ۳۰۰ اصله نهال در استان وجود دارد که با احتساب نهال‌های شهرداری این رقم به ۲۰ میلیون نهال می‌رسد.

وی گفت: از ۱۵ اسفند ماه جاری، هفته منابع طبیعی آغاز می‌شود که به همین مناسب با هدف ترویج این فرهنگ کاشت نمادین نهال در اهواز توسط نماینده ولی فقیه در استان انجام خواهد شد.

سجادی ادامه‌داد: در این هفته پویش ” کشت یک‌ میلیارد نهال” در استان آغاز می‌شود و باید در مدت چهار سال این میزان نهال در استان تولید و کاشته شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به اهمیت اجرای این پویش افزود: دولت در این خصوص اعتباری اختصاص نداده و باید مانبع مورد نیاز تولید نهال‌ها از محل مشارکت واحدهای تولیدی مستقر در استان تامین گردد.

وی افزود: اگر صنایع به این باور برسند که توسعه فضای سبز باعث ماندگاری آنها و مانع از بروز خطرات زیست محیطی می شود بیش از پیش در امر توسعه فضای سبز و درختکاری همکاری می‌کردند.

سجادی ادامه‌داد: برای تولید یک میلیارد اصله نهال با شرکت مناطق نفتخیز جنوب و پتروشیمی ها تفاهم نامه امضا شده است و باید تولید این‌میزان نهال در استان به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان با بیان اینکه ایران جزء هشت کشور دنیا درتولید گازهای گلخانه‌ای است ادامه‌داد: در آینده سازمان‌های بین المللی از ایران مطالبه خواهند کرد که توسعه فضای سبز و کاشت نهال داشته باشد و در این بخش در حال رصد از سوی سازمان های جهانی هستیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه امسال ۵۵ درصد عرصه های بیابانی استان به سبزینگی رسیده‌اند افزود: با توجه به شرجی خوبی که در تابستان امسال داشتیم و بارش‌های مناسبی که رخ داد خوشبختانه شاهد توسعه فضای سبز در مناطق بیابانی استان بودیم.

۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه به نام هفته منابع طبیعی و درختکاری نامگذاری شده است.