همایش تجلیل از کوهنوردان طرح ملی سیمرغ کوی های ایران توسط هیات کوهنوردی و صعود های ورزشی استان خوزستان در تالار ورزش و جوانان این استان برگزار شد .

ابراهیم نصیری معاون ورزش و جوانان استان خوزستان در این همایش اظهار داشت : هیات کوهنوردی از هیات های موفق و با برنامه ی استان می باشد که عملکرد خوبی از خود به جای گذاشته است .
نصیری افزود : امیدواریم این حرکت و برنامه ها در هیات ادامه داشته باشد .
استاد نظر مسئول طرح ملی سیمرغ نیز در این همایش گفت: برگزار کنندگان برای برگزاری این همایش زحمات زیادی کشیده اند و واقعاً غافلگیر شدم .
وی ادامه داد : طرح سیمرغ یک طرح ملی بود که از پاییز ۹۵ شروع شد و از ۹۶ کلید خورد و در طی یک سال ۴۵ نفر موفق شدند احکام خودشان را دریافت نمایید .
استاد نظر افزود : این پروژه در راستای تحول اقتصادی و اجتماعی بوده است که طی این مدت حدود پنجاه میلیارد تومان گردش مالی داشته ایم و سبب رونق به مکان های کوه پایه ای شده است .
وی اظهار داشت: همچنین ما هشت دوره آموزشی جهت علاقه مندان برگزار کردیم و اکنون نیز مستند سیمرغ را کلید زدیم که ان شالله در خوزستان نیز حضور پیدا خواهند کرد .
استاد نظر گفت : امیدواریم با همکاری های سازمان محیط زیست بتوانیم برای قله های دوم ، سی یک استان کشور برنامه ریزی نماییم.
سپهری رییس هیات کوه نوردی استان خوزستان در جشنواره طرح سیمرغ بیان داشت : طرح سیمرغ در سال ۹۵ برنامه ریزی شد و یک طرح فرهنگی بود تا قومیت ها با یکدیگر بیشتر آشنا بشوند و این طرح رفته رفته تکمیل شد تا اکنون که دارای یک شیوه نامه مشخص در فدراسیون کوهنوردی است .
وی بیان کرد : هیات کوهنوردی استان خوزستان نیز برخود لازم می دانست از کسانی که این طرح را به پایان رسانده اند تقدیر و تشکر نماید و امروز این فرصت فراهم شد .
مومن مومن نژاد از حاضرین در طرح ملی سیمرغ نیز در این همایش ورزشی اظهار کرد : باید قدردان بانیان و هیات کوهنوردی بود که چنین همایشی را برگزار کردند .
وی بیان کرد : در فرهنگ کوهنوردی به کسانی که با هم کوهنوردی می کنند همنورد می نامند که واژه بسیار بزرگی است که در سخت‌ترین مسیر ها هوای هم را داشتن و تمام دار و ندار خود را با یکدیگر تقسیم کردند . آنها همیشه حواسشان است که کسی جا نماند و دیگری تند روی نکند و دیگری کم و کسری نداشته باشد .
مومن نژاد گفت : همنوردی با هم بودن و احترام به فردیت های یکدیگر است . چه خوب می شد که آدم ها در کنار یکدیگر همنورد هم می بودند ، چه خوب می شد که ما یکی را داشتیم در کنار همه سختی ها و دشواری ها زندگی یک همنورد وجود داشته باشد ‌و چه خوب می شد که ما هم برای دیگران همنورد باشیم .

در پایان این همایش به شرکت کنندگان در این پویش ملی لوح تقدیر داده شد.