دفتر تسهیلگری و توسعه محلی کوی علوی با هدف افزایش کیفیت زندگی مردم با استفاده از ظرفیت‌های محلی و توانمندسازی مردم و تقویت مشارکت‌ های مردمی مشغول آغازبه کار کرده است.

با توجه به اینکه دفاتر تسهیلگری در مناطق حاشیه شهر دارای ظرفیت بالایی هستند و می توانند آسیب های اجتماعی را کنترل و همچنین کاهش دهند; لذا از ظرفیت های آن برای خدمت به مردم کوی علوی در کاهش این آسیب ها استفاده می شود.

بر همین اساس و در جهت کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی، افزایش نشاط اجتماعی، امید به زندگی و همچنین رفع مشکلات مردم . برنامه های مختلف در حوزه مدد کاری اجتماعی در این دفتر انجام شده است.

که از جمله آن می توان به برگزاری کارگاه های آموزشی از جمله فرزند پروری و تربیت جامع درمانگر کودک و نوجوان, پیشگیری از اعتیاد, مهارت نه گفتن با هدف تصمیم گیری صحیح و جلوگیری از پذیرفتن پیشنهادات غلط, اخلاق همسر داری با هدف کاهش طلاق و همچنین کارگاه های اموزشی مختلف در زمینه اعتیاد با کمک بهزیستی و انجمن معتادان اهواز با هدف پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد.

همچنین جلب مشارکت خیرین در تامین هزینه کتاب های دانش آموزان بازمانده از تحصیل کوی علوی,ثبت نام و تمدید دفتر چه سلامت همگانی ویژه افراد فاقد دفترچه درمانی انجام خدمات الکترونیکی مددجویان با هدف جلوگیری از پرداخت هزینه توسط آنان، برگزاری جلسه هماهنگی با کمیته امداد منطقه ٣ اهواز باهدف تاسیس مرکز نیکوکاری و ارائه تسهیلات به مردم و حمایت از مددجویان محله و رییس اداره بهزیستی اهواز با هدف حمایت و تامین هزینه های معتادان خواهان ترک اعتیاد و توزیع بروشور های آموزشی مهارت زندگی , بازدید های میدانی از محله جهت شناسایی خانواده های اسیب دیده , مشاوره های فردی و گروهی و استفاده از ظرفیت های محله مانند دفاتر پیشخوان مراکز غیر دولتی بهزیستی و کمیته امداد مساجد کانون های فرهنگی مدارس فرهنگسرا و.تفاهم نامه با کانون پرورش فکری در جهت استقرار کتابخانه
مشاوره فردی به کودکان زیر ۱۵سال
برگزاری دوره های اموزشی به انها همکاری بهداشت در زمینه ویزیت مامایی رایگان زنان و….در راستای پیشرفت و توسعه محله و کاهش هزینه ها برای افراد نیازمند از دیگر فعالیت های این دفتر است.
مدیر دفتر: شیخ احمد جلالی
کارشناس مددکاری اجتماعی دفتر: الهام صیوانی اصل