دبیر ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی دادگستری خوزستان گفت: مردم خوزستان می‌توانند به منظور پیگیری قضایی، تخلفات انتخاباتی را از طریق سامانه ۱۸۵۰ گزارش کنند.

حجت‌الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در گفت‌وگو با خبرنگار کارونی ها بیان کرد: ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در دادگستری خوزستان در یک ماه گذشته فعالیت جدی داشته و تاکنون نیز به برخی از گزارشات دریافتی رسیدگی کرده است.

وی با تاکید بر اینکه همه عوامل انتخاباتی باید تابع قانون باشند افزود: دستگاه قضایی با هرگونه تخلف انتخاباتی به شدت برخورد می‌کند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان اضافه کرد: رای مردم امانت است و آنچه اهمیت دارد، مصونیت آرای مردم از هرگونه تخلف است.

وی گفت: عوامل این ستاد با دقت در حال رصد برگزاری انتخابات هستند و تلاش می‌شود تا در صورت ارایه هرگونه گزارش از سوی مردم، نسبت به پیگیری تخلف احتمالی اقدام شود.

وی در ادامه با تقدیر از مردم خوزستان به خاطر حضور در پای صندوق‌های رای ادامه داد: مشاهدات صورت گرفته تاکنون نشان می‌دهد که مردم برای حضور حداکثری در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا مشارکت بسیار خوبی داشته‌اند.

به گزارش ایرنا، پیش از ظهر روز جمعه به دستور دادستان شهر بندر امام خمینی (ره) یک نفر از نامزدهای انتخابات شورای اسلامی این شهر به همراه حامیانش به دلیل اخلال در روند انتخابات دستگیر شدند.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری ۲۸ خرداد همزمان در سراسر کشور، در ۸۸ شهر و ۲ هزار و ۳۶۲ روستای خوزستان در حال برگزاری است.