دهمین نمایشگاه ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت و حفاری خوزستان روز پنجشنبه اول آذرماه ۱۳۹۷ آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، در آیین افتتاح این نمایشگاه دکتر شریعتی استاندار خوزستان، حجت الاسلام خدری نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی مجلس، مهندس کاظم نسب نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، مهندس محمدی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ، مدیران ارشد شرکت های نفتی در جنوب، و مدیران و نمایندگان شرکت های سازنده قطعات و تجهیزات صنعت نفت حضور داشتند.

دکتر شریعتی، استاندار خوزستان نیز ضمن تبریک هفته وحدت و هفته ی بسیج گفت: علیرغم ورود انرژی های نو، نفت همچنان اصلی ترین منبع انرژی بوده و خوزستان مرکز این انرژی و پیشران اقتصادی کشورمان است.

وی افزود: بینش مدیریت راهبردی، شتاب و گام های بلندتری را برای توسعه اقتصادی لازم می داند و در صنعت نفت، این هدف با توسعه ی همکاری ها با بخش ساخت و تامین داخلی و حتی خارجی محقق می گردد .

دکتر شریعتی نمایشگاه های تخصصی را کانون ایجاد اینگونه تعاملات خواند و اذعان داشت: همکاری های بین بخشی باید در نقاط مختلف کشور افزایش یابد تا همه طرح های بزرگ را بدون نیاز به شرکت های خارجی اجرا کنیم.

حجت الاسلام عبدالحمید خدری نماینده مردم بوشهر، دیلم و گناوه با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت نبی مکرم اسلام اظهار داشت: سیاست های کلان وزارت نفت حمایت از سازندگان داخلی و خودکفایی در صنعت نفت است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه نفت و حفاری خوزستان در اهواز دستاوردهای خوبی داشته است گفت: امروز افتخار می کنیم که در صنعت نفت به خودکفایی رسیده ایم و باور دارم مشارکت سازندگان داخلی با حمایت وزارت نفت موجب رفع نیازهای داخلی خواهد شد.

مهندس احمد محمدی مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ضمن تبریک اعیاد ربیع الاول، تقدیر از زحمات مهندس بیژن عالی پور، کلیه کارکنان مناطق نفت خیز جنوب و دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه گفت: نامگذاری سال ۹۷ به نام سال حمایت از کالای ایرانی را به فال نیک گرفته و رویکرد خوداتکایی را با هدف عبور از تحریم ها با سرافرازی استمرار می دهیم.

وی افزود: طی ده سال گذشته روند رو به رشدی را در برگزاری نمایشگاه با حضور سازندگان و تامین کنندگان توانمند و ماهر شاهد بوده ایم که خوشبختانه از نظر کمی و کیفی سطح بسیار بالایی را داشته و بیش از ۱۰۰۰۰ قطعه را بومی سازی کردیم که گواهی بر همت بالای ما در نگاه به داخلی کردن ساخت قطعات است .

مهندس محمدی با اشاره به ظرفیت عظیم منابع انسانی و دانش فنی در کشور اذعان داشت: با بهره گیری از این ظرفیتها و تسهیم دانش، سودآوری بالایی را برای کشور عزیزمان محقق خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در ادامه به اهمیت برگزاری نمایشگاه ساخت پرداخت و تاکید کرد: باید در این نمایشگاه و رویدادهای مشابه تفاهمنامه ها و قراردادهایی منعقد گردد تا بتوانیم به اهداف تولید و ساخت دست یافته و کاملاً از کالا و خدمات خارجی بی نیاز گردیم.

مهندس محمدی از رونمایی پنج کالای مهم بومی سازی شده، برگزاری پنل های تخصصی و انعقاد تفاهم نامه های ساخت در دهمین نمایشگاه ساخت خبر داد و گفت: باید در اقدامی “عملی”، بتوانیم در راستای اهداف سازمان گام برداریم و بر شتاب موجود در تعامل گسترده تر با سازندگان، تامین کنندگان و شرکت های دانش بنیان افزوده و از شرایط خاص موجود با موفقیت و سربلندی گذر کنیم.

در دهمین نمایشگاه ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت و حفاری خوزستان بیش از ۲۲۰ شرکت داخلی که در زمینه ساخت قطعات و تجهیزات مورد استفاده در صنایع نفت، گاز، پالایش،پتروشیمی و حفاری فعالیت می کنند، مشارکت دارند.

این نمایشگاه از پنجشنبه اول آذر تا روز یکشنبه چهارم آذرماه ۱۳۹۷ از ساعت ۹ تا ۱۷ پذیرای بازدید متخصصان، کارشناسان و علاقه مندان خواهد بود.