بهره برداری از فاز ۲ کارخانه گروه صنعتی نوین چوب با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت و معدن و تجارت در محل شهرک صنعتی ۲، ۲۲ آبان برگزار انجام شد.


در آیین افتتاح پروژه های صنعتی استان خوزستان و بهره برداری از فاز ۲ کارخانه گروه صنعتی نوین چوب که با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت و معدن و تجارت در محل شهرک صنعتی ۲ امروز ۲۲ آبان برگزار شد، علی حمدانی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کارخانه نوین چوب خوزستان و همچنین کارآفرین برتر استان؛ اظهار کرد: فاز ۲ کارخانه چوب نوین چوب با ۲۵ میلیون متر مکعب در شهریور سال ۹۵ کلنگ خورد.
وی در ادامه گفت: بالغ بر ۱۵ هزار متر سالن و شش هکتار کارخانه سه خطه راه اندازی شده است.
مهندس علی حمدانی با اشاره به اجرای فاز ۳ این مجتمع صنعتی عنوان کرد: ۷۰۰ هکتار زمین از منابع طبیعی دریافت کرده ایم که احداث این کارخانه به اشتغال زایی و عدم خروج ارز می انجامد.
کارافرین برتر خوزستان به مسایل زیست محیطی اشاره کرد و گفت: مسائل محیط زیستی و مجوز های آن سه سال به طول انجامیده و در زمین های بایر و از بین رفته شروع به درخت کاری کردیم.
مدیر عامل کارخامه نوین چوب با انتقاد از اینکه هنوز بابت خرید مواد اولیه از کشور ارز خارج می شود، تاکید کرد: به وسیله این ارز می توان دو خط تولید ام دی اف دیگر راه اندازی کرد.
رییس هیت مدیر کارخانه نوین چوب به اشنغال زایی اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۰۰ نفر از روستاییان همین منطقه شاغل در این کارخانه هستند چرا که استاندار خوزستان اجازه به کارگیری نیرو از خارج منطقه را نداده است.
اعتبار ریالی این فاز معادل ۴۰۰ میلیارد ریال و اعتبار ارزی آن ۲۰ میلیون یورویی است.
این طرح در زمینی به مساحت ۵ هکتار و با تعهد ایجاد اشتغال برای ۳۵۰ نفر اجرایی شده است.

طرح صنعتی نوین چوب در مدت زمان ۱۶ ماه در محل شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز به بهره برداری رسید.
معاون اول رئیس جمهور در مراسم بهره برداری از پروژه‌های صنعتی خوزستان: با اقتصاد مقاومتی و ظرفیت‌های داخلی از مشکلات عبور خواهیم کرد / وظیفه دولت، نهاد‌های مدنی و نظام بانکی کشور برطرف کردن موانع پیش روی بخش خصوصی است
دکتر اسحاق جهانگیری در بخش پایانی سفر دو روزه خود به استان خوزستان با حضور در کارخانه نوین چوب، ضمن افتتاح این واحد صنعتی از خط تولید آن بازدید کرد و با توضیحات وزیر صنعت، معدن و تجارت از ظرفیت تولید و جزئیات فنی این واحد تولیدی مطلع شد.
معاون اول رئیس جمهور همچنین در آیین افتتاح این کارخانه و مراسم بهره برداری از پروژه های صنعتی استان خوزستان با تأکید بر این که باید برای فرزندان کشور فرصت های شغلی فراهم کنیم گفت: باید در جهت اشتغالزایی تلاش کنیم تا جوانان دغدغه شغل نداشته باشند.
دکتر جهانگیری با اشاره به انتظارات مردم از بخش صنعت کشور برای تأمین نیازهای داخلی با کیفیت و قیمت مناسب و نیز حضور در بازارهای بین المللی برای تأمین ارز مورد نیاز کشور تصریح کرد: مردم از بخش صنعت انتظار دارند ضمن صیانت از اشتغال موجود، فرصت های شغلی جدیدی برای فرزندان کشور ایجاد کنند اما از طرف دیگر بخش صنعت در معرض فشار دشمنان است که باید در مقابل این فشارها نیز ایستادگی کنند.
معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر این که ظرفیت ها و فرصت های بیشماری همچون بخش خصوصی قوی، منابع طبیعی فراوان، دشت های حاصلخیز و منابع نفت و گاز فراوان در کشور برای توسعه وجود دارد، اظهار داشت: مهمتر از همه این ظرفیت ها نیروی انسانی تحصیلکرده جوان و پرانرژی است که قادر است در کشور تحول ایجاد کند.
دکتر جهانگیری با اشاره به این که ایران از هر جهت دارای شرایط استثنایی و ظرفیت های منحصر به فرد است تصریح کرد: ما با اتکا به این فرصت ها و با تأسی از اقتصاد مقاومتی قادر هستیم بر مشکلات کشور غلبه کرده و سختی ها را پشت سر بگذاریم.
وی افزود: این کار شدنی است زیرا ایران از ظرفیت ها و شرایط منحصر به فردی برخوردار است که قابل قیاس با هیچ یک از کشورهای همسایه نیست.
وزیر صنعت معدن و تجارت رضا رحمانی از رتبه ۲۱ خوزستان در صنعت ام دی اف در جهان خبر داد و عنوان کرد: تصمیم گرفته ایم در سال ۱۴۰۴ به رتبه ۱۲ برسیم.
رحمانی با اشاره به اینکه سال ۹۶ تولید ام دی اف خام در استان ۳۶ نسبت به سال ۹۵ رشد داشته است، گفت: بازهم بیش از ۴۰ درصد مصرف ما را واردات تهیه می‌کند، ام دی اف از اقلامی است که واردات آن ممنوع است و سود بازرگانی آن حذف شده و ما در پی خود کفایی در تولید آن هستیم.
وی افزود: ۲ هزار و ۱۵۰ واحد و یکصد هزار فرصت شغلی در این صنعت دنبال می‌شود.
به طور کل ۸۰۸ واحد و فرصت اشتغال به حدود ۴۳ هزار که از این تعداد ۳۲۰ بالای ۶۰ درصد پیشرفت داشته است و اگر کل فرصت شغلی ۲۰ درصد وزیر صنعت معدن و تجارت اشتغال واحدهای بالای ۶۰% را جزء پروژه هایی اقتصاد مقاومتی خوانده و اظهار کرد: در طرح‌های تولید و منابع آن دولت ابلاغ کرده که اعتبارات آنها تامین شود بنابراین انتظار می‌رود بانک ها نیز در این زمینه کمک کنند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: قبل از این کارخانه یک واحد کلنگ‌زنی هم داشتیم که کل سرمایه‌گذاری ما ۲۰ میلیون دلار و ۱۰ درصد از کل سرمایه در پروژه بوده است، که این پروژه ها در کاهش آلایندگی ها موثر است.
رحمانی ادامه داد: امسال یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون محصولات صادراتی داشته ایم و تلاش این است در دوره جدید با همراهی بخش خصوصی از دل سهمیه های معرفی شده معادن و واحد صنعت معدن بزرگ را تشکیل دهیم و در این راستا به دنبال سرمایه‌گذاری و تکنولوژی خارجی نیز هستیم، خوزستان دارای موقعیت استثنایی است که امیدواریم از آن استفاده کنیم.