مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید شیرین شهر در این مراسم عنوان کرد: این پروژه ها شامل لاین دوم آسفالت ورودی بلوار ابن سینا ، زمین فوتبال با چمن مصنوعی و همچنین کلنگ زنی مدرسه ۶ کلاسه محله کهن دیار است. در تلاش هستیم تا پروژه هایی که موجب فراهم شدن زیر ساخت های توسعه […]

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید شیرین شهر در این مراسم عنوان کرد: این پروژه ها شامل لاین دوم آسفالت ورودی بلوار ابن سینا ، زمین فوتبال با چمن مصنوعی و همچنین کلنگ زنی مدرسه ۶ کلاسه محله کهن دیار است. در تلاش هستیم تا پروژه هایی که موجب فراهم شدن زیر ساخت های توسعه و حضور بخش خصوصی در شهر شود را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.
افتتاح پروژه های شهر جدید شیرین شهر/توسعه شیرین شهر در قالب ساخت منازل ویلایی ادامه می یابد
خوزنیوز: همزمان با آیین های گرامیداشت هفته دولت با حضور خنفری فرماندار کارون، روانفر عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید، رضا فرهاد زاده مدیر عامل شیرین شهر و گروهی از مسئولین ادارات شهرستان کارون و همزمان با چهارمین روز از هفته دولت چند پروژه در شیرین شهر افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار دیدارپرس: روانفر عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در این مراسم گفت: شیرین شهر خوشبختانه با توجه به نگاه مدیریت درستی که اعمال می شود در مقایسه با بعضی از شهرهای جدید که علیرغم حمایت ستاد فعالیت ها آنچنان رشدی نداشته است کارها به خوبی پیش می‌رود. من هم هر بار به شیرین شهر سفر کردم تحول بارزی را در این شهر شاهد بودم و این امر موجب خوشحالی ما در ستاد است که شاهد ثمر دادن تلاش مدیران ما در این شهر جدید هستیم.

توسعه شیرین شهر در قالب ساخت منازل ویلایی ادامه می یابد
روان فر گفت: نسبت به سیاست‌های قبلی پیاده شده در این شهر جدید نیز تغییراتی ایجاد شده است. با سیاست گذاری جدید قطعاً به سمت و سوی واحدهای ویلایی خواهیم رفت. سیاست فعلی شرکت مادر در خصوص شیرین شهر این است که بیش از این آپارتمانی به شهر اضافه نشود. عمدتا ما بر این باوریم که باید واحدهای ویلایی را در قالب مشارکت و در قالب فروش توسعه دهیم. آپارتمان سازی در همین حدی که ایجاد شده کافیست با توجه به فرهنگ حاکم بر منطقه، توسعه شهرباید در قالب منازل ویلایی باشد چرا که بیش از این از آپارتمان ها استقبال نمی‌شود. باید تلاش کنیم واحدهای نیمه تمام با پیگیری‌های لازم تکمیل شود.
وی افزود: یکی از سیاست هایی که ما با جدیت پیگیری و دنبال می‌کنیم افزایش خدمات زیربنایی و روبنایی شهرهای جدیدی است که تاکنون جمعیت کافی را جذب نکرده اند تا شهر رشد طبیعی خود را داشته باشد. ما به دنبال این نیستیم که یک جمعیت عظیم به یک بار ساکن شهر باشد.
افتتاح پروژه های شهر جدید شیرین شهر/توسعه شیرین شهر در قالب ساخت منازل ویلایی ادامه می یابد
دوبرابر اعتبارات استانی به شیرین شهر کمک کنیم
عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید تاکید کرد: یکی از مشکلات مسکن مهر این است که بدون مطالعه درصد زیادی
آپارتمان به شهر جدید تحمیل شد و واحدهای آپارتمانی که به واقع نیازی نبود در این تعداد ساخته شد. اگر شهر به صورت طبیعی رشد می‌کرد اکنون شاهد این معضلات نبودیم و بحث جمعیت آن نیز بیشتر از این شکل می‌گرفت. کمک هایی که در استان انجام می‌شود ما را ترغیب می‌کند که بیش از پیش از شیرین شهر حمایت داشته باشیم و هر چه که در استان اعتبار به شهر داده شود ما سعی می کنیم دو برابر آن را از طریق ستاد کمک کنیم.

وی گفت: شهر جدید شیرین شهر در حال حاضر درآمدی ندارد و آنچه که مسلم است کمکی که ارائه می‌شود از جانب درآمد شهرهای شکل گرفته و نسل اول است. ما تلاش می‌کنیم به این شهر تا حدی کمک شود که بتواند به صورت مستقل فعالیت های خود را دنبال کند.
روان فر در پایان گفت: در هفته گذشته نیز جلسه ای با مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر داشته‌ایم و قول های مثبتی برای کمک‌ به شیرین شهر از ایشان گرفته ایم. دکتر شمیلی قول داده است تا در هفته آینده بازدیدی از شهر داشته باشند و در بحث های حمایتی و سیاستگذاری مشارکت داشته باشد. مدیران شرکت توسعه نیشکر ایده های خوبی در این باره داشته اند و پیشنهادهای جالبی نیز ارائه دادند. امیدواریم با همکاری و همدلی مسئولان شهرستان شرکت نیشکر، شرکت شهرهای جدید و فرمانداری هرچه زودتر هسته‌ای اولیه شیرین شهر را تقویت کنیم و شاهد رشد طبیعی آن باشیم. اگر رشد طبیعی این شهر شروع شود هویت آن نیز شکل خواهد گرفت و خود به خود با توجه به خدمات ارائه شده در آینده استقبال مردم نیز افزوده خواهد شد.

افتتاح پروژه های شهر جدید شیرین شهر/توسعه شیرین شهر در قالب ساخت منازل ویلایی ادامه می یابد
طی دو سال گذشته بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان در شیرین شهر پروژه افتتاح شده است
رضا فرهاد زاده، مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید شیرین شهر نیز در این مراسم عنوان کرد: این پروژه ها شامل لاین دوم آسفالت ورودی بلوار ابن سینا ، زمین فوتبال با چمن مصنوعی و همچنین کلنگ زنی مدرسه ۶ کلاسه محله کهن دیار است. در تلاش هستیم تا پروژه هایی که موجب فراهم شدن زیر ساخت های توسعه و حضور بخش خصوصی در شهر شود را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید شیرین شهر گفت: خدمات دهی به شهروندان و مناطق همجوار جزو بحث‌هایی که ما با جدیت در دو سه سال اخیر پیگیری کرده ایم و اعتقاد ما این است که اگر شهر جدید بخواهد شاهد رشد خود باشد می‌بایست مناطق همجوار نیز در کنارش رشدکنند و اینها در کنار همدیگر می‌توانند اعتلای شهر و منطقه را داشته باشند.

وی افزود: برای مثال بیشترین استفاده از جاده ورودی شیرین شهر که در سال ۹۵ به بهره برداری رسید را روستاهای اطراف داشته و دارند. از سویی شبکه بهداشت علیرغم تمام محدودیت ها در شیرین شهر راه اندازی شد و اکنون ساکنان روستاهای اطراف از مزایای آن بهره می برند. در این مرکز روزانه از خدمات پزشک عمومی، دندانپزشک، داروخانه، آزمایشگاه، پزشک خانواده، بهداشت محیط و غیره به روستاهای اطراف نیز خدمات رسانی می کنند.
فرهاد زاده گفت: در بحث های آموزشی نیز تنها یک سوم دانش آموزان مدارس شهر،ساکن شیرین شهر هستند و مابقی دانش آموزان از اهالی روستاهای اطراف می باشند که برای استفاده از فضاها و امکانات آموزشی به شیرین شهر می‌آیند. مهم‌ترین دغدغه ما آموزش فرزندان منطقه است و بحث آموزش به نحوی می توان گفت از بهداشت و امنیت بیشتر اهمیت داده شده است. در این راستا با برنامه ریزی های انجام شده به تدریج طی دو سال تعداد دانش‌آموزان را از ۸۰ دانش آموز به ۱۲۰ و سپس به ۲۵۰ دانش آموز افزایش دادیم و امسال نیز برنامه جذب ۴۰۰ دانش آموز را برای تحصیل در دار مدارس شیرین شهر داریم. به علاوه برخی امکانات همچون سرویس مدارس به روستاهای اطراف شیرین شهر به صورت رفت و برگشت برقرار است تا دانش آموزان بدون دغدغه به مدرسه بیایند.

وی یادآور شد: همچنین با توجه به جنبه اجتماعی و فرهنگی منطقه و نگرانی اولیا بابت تحصیل دانش آموزان دختر در کلاسی که معلم زن داشته باشد، پرسنل ما با اولیاء صحبت کردند و با کمک آموزش و پرورش معلمان و دبیران خانم برای این کلاس‌ها در نظر گرفته شد و فضای آموزشی مناسبی را در این باره مهیا کردیم.
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید شیرین شهر همچنین گفت: ما در روستاهای اطراف مدارسی داشته ایم که ۱۰ تا ۲۰ دانش آموز در این کلاس ها به صورت مختلط بو پسر و دختر می‌بایست در یک کلاس می‌نشستند و در این فضای محدود برخی دانش آموزان دوزبانه تسلط چندانی به زبان فارسی پیدا نمی کردند. در حالیکه در فضای ایجاد شده در شهر جدید شیرین شهر فضای ایجاد شده تا به فعالیت های فرهنگی و جانبی به صورت بسیار قوی پرداخته شود و دانش آموزان نیز در کنار آن رشد کنند.

فرهاد زاده گفت: به لحاظ عمرانی نیز امروز شاهد بودیم که یکسری پروژه ها افتتاح و کلنگ‌زنی شدند. ما طی سالیان گذشته در دهه فجر و هفته دولت و مراسمات مختلف پروژه های بزرگی را به بهره‌برداری رسانده ایم و شاید با احتساب با جاده ها بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان در دو سال گذشته پروژه افتتاح شده است. برای مثال محله کهن دیار شیرین شهر که ۳۰۰ خانواده در آن ساکن هستند حتی یک سانت آسفالت هم نداشت، اکنون شبکه برق زیرزمینی، آسفالت، آب، گاز، فاضلاب وکانال دفع آبهای سطحی برخوردار شده است و همه در این مدت انجام شده است.
وی ادامه داد: در پروژه‌های زیربنایی نیز پارکها و فضای سبز ، زیر سازی ها، جاده ها و کارهای بزرگ دیگری نیز انجام شده است. به لطف خداوند شیرین شهر اکنون پتانسیل جذب هر چه بیشتر ساکنان جدید را دارد. در این زمینه استقرار کارکنان، توسعه نیشکر و نیروی انتظامی آماده همکاری هستند و تفاهم نامه هایی نیز در همین باره به امضا رسیده است. مردم نیز از اقصی نقاط در حال مهاجرت به این شهر جدید هستند. در حوزه اشتغال نیز کارهای ویژه ای در حال انجام است تا با تولید شغل مردم بتوانند درآمد پایداری را داشته باشند.
به لحاظ امنیت نیز با در جایگاه مناسبی هستیم
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید شیرین شهر گفت: به لطف خداوند آب شیرین شهر با کیفیت مطلوبی در حال ارائه است و به لحاظ حجم نیز توانستیم منابع آب خامی را در نظر بگیریم و تصفیه خانه نیز راه اندازی شد. هر چند که ما نمی گوییم که صد در صد در بحث آب مشکل نداریم اما به نسبت گذشته وضعیت به لحاظ کمی و کیفی بسیار بهتر شده است.
وی در پایان گفت: به لحاظ امنیت نیز با در جایگاه مناسبی هستیم. اکنون پاسگاه شهر جدید شیرین آماده شده است.نیروی انتظامی نیز تمایل خوبی برای استقرار در این منطقه دارد. دور تا دور شهر به گونه ای است که کنترل شده است و ما به لحاظ امنیت می‌توان گفت که که شرایط خوبی داریم نیروی انتظامی موضوع استقرار پلیس را در منطقه مصوب کرده است و فرماندهی انتظامی استان نیز نگاه مثبتی به این امر دارد و هم اکنون در حال طی روال قانونی برای استقرار ایستگاه پلیس هستیم.

افتتاح پروژه های شهر جدید شیرین شهر/توسعه شیرین شهر در قالب ساخت منازل ویلایی ادامه می یابد
شیرین شهر به ظرفیت خدمت رسانی برای روستاهای اطراف مبدل شده است/ آینده شیرین شهر را روشن می بینم
فرماندار شهرستان کارون نیز در این مراسم در پاسخ به خبرنگار خوزنیوز گفت: از آنجا که جمعیت ساکن در شیرین شهر هنوز به حد نصاب لازم نرسیده است لذا دولت برای حمایت بیشتر، محدودیت دارد. شیرین شهر یکی از ظرفیت‌های منطقه است و کارهای بزرگی نیز این شهر در حال انجام است. علیرغم عدم حمایت های لازم، خدماتی که اکنون در حال ارائه است همچنان ادامه دارد.
وی گفت: تمام تلاش‌ما در فرمانداری کارون این است تا بتوانیم خدمات به مردم شهر و روستاهای مجاور داشته باشیم. در واقع شیرین شهر به ظرفیت خدمت رسانی برای اغلب مناطق روستایی مبدل شده است تا روستاییان به جای مراجعه به شهر کوت عبدالله که خود نیز محروم است، برای دریافت خدمات به شیرین شهر مراجعه کنند. ظرفیت ایجاد شده در اینجا باعث می‌شود تا مردم مناطق مجاور بتوانند از آن بهره مند شوند.

خنفری گفت: من آینده شیرین شهر را روشن می بینم و گمان می کنم روزی مردم کوت عبدالله نیز برای دریافت برخی خدمات به شیرین شهر مراجعه خواهند کرد چراکه کارها با سرعت خوبی در حال ادامه است. من همیشه این اصطلاح را برای شیرین شهر به کار می برم که «کارگران همیشه در شیرین شهر مشغول کار هستند» و هر موقع من در این شهر بازدید داشتم در نقاط مختلف آن کارگران در حال فعالیت بودند. بخشی در بحث آب و بخشی دیگر در بحث برق معابر ساختمان سازی و دیگر امورمشغول هستند. این شهر نمونه بارزی از تلاش و فعالیت است.
نداشتن اعتبارات مانع ادامه رشد شهر نشده است/ شیرین شهر باید یک الگو و اسوه برای مدیران باشد
وی گفت: شیرین شهر در حال رشد سریع است و نداشتن اعتبارات مانع ادامه رشد شهر نشده است. من شاهد بودم که در بعضی اوقات علیرغم مشکلات و محدودیت های مالی، خود شخص مدیر و پیمانکاران در حال فعالیت هستند. من در فاصله زمانی کوتاهی به این شهر سر میزنم و هر بار یک تحول را در این شهر شاهدم و به همین لحاظ از جناب آقای فرهاد زاده مدیرعامل شرکت توسعه شهر جدید شیرین شهر سپاسگزارم.

فرماندار کارون با تاکید بر این که نبود پول، مانع از ادامه فعالیت های عمرانی در شیرین شهز نشده است ادامه داد: من حتی به مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهر کوت عبدالله و شهرستان کارون نیز همواره گفته ام تا به شیرین شهر سفر کنند و شاهد باشند که و کار با سرعت پیش می‌رود. من دوست دارم که شیرین شهر یک الگو و اسوه برای مدیران باشد.
وی تاکید کرد: از دوستانمان در شرکت توسعه نیشکر نیز انتظاراتی داریم تا کمک‌های خود را از این شهر دریغ نکنند. هرچند که هم اکنون شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی نیز با توجه به تنش های آبی، خود نیز در معرض مضیقه مالی است.
خنفری گفت: شهرستان کارون سالیان سال است که خدمات کافی را دریافت نکرده است و با توجه به اینکه در حاشیه شهر اهواز قرار گرفته بود بسیار عقب مانده است. اما کار نشد ندارد و می‌توان این شهرستان را رو به جلو پیش برد و تحولات بزرگی را در شهرستان کارون رقم زد.
وی گفت: ما به عنوان فرمانداری در بعضی دستگاه‌های اجرایی مجبوریم وارد جزئیات شویم اما در مورد شیرین شهر هرگز اینگونه نبوده و خود مدیریت بسیار با جدیت کار را پیش برده است. مدیرعامل شیرین شهر بسیار خوب کار می‌کند و خود پیگیر امور است و به همین لحاظ ما با خیالی راحت از دور شاهد هستیم و مداخله در بعضی امور و جزییات نمی‌کنیم و تنها بنا به وظیفه در بحث اعتبارات و کمک‌های مالی وارد می شویم.