مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: در آستانه بازگشایی مدارس امروز ۵۲۳ کلاس درس در قالب ۱۳۹ مدرسه به صورت همزمان و از طریق ویدئوکنفرانس در سراسر استان خوزستان توسط رئیس جمهور افتتاح شد‌.

محمد سعیدی‌پور در همایش سراسری مدیران مدارس کشور که امروز (۲۶ شهریورماه) به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، در جمع مدیران مدارس خوزستان در تالار فردوسی اهواز اظهار کرد: اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خوزستان همواره در کنار آموزش و پرورش است و همیشه حضور داشته است. همه از نوسازی مدارس انتظار دارند و ما نیز برای بالا بردن جایگاه آموزش و پرورش تمام تلاش خود را می‌کنیم.
وی با اشاره به نقش مهم خیرین آموزشی، افزود: بسیاری از بحران‌ها را با کمک خیرین پشت سر گذاشتیم و امروز نیز در آستانه بازگشایی مدارس، ۱۳۹ مدرسه با مجموع ۵۲۳ کلاس درس وبا فضای آموزشی به مساحت ۴۸ هزار مترمربع و با اعتبار ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال احداث شده‌اند.امروز به صورت همزمان در سطح استان خوزستان افتتاح شدند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: سال گذشته بیش از ۸۵۰ کلاس درس معادل کار انجام‌شده سه سال قبل تحویل داده شد. بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی، سرمایشی و اداری نیز در یک سال گذشته بین مدارس خوزستان توزیع شد.
سعیدی‌پور با اشاره به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عنوان کرد: تمام پروژه‌های راکد و باقی‌مانده از دولت‌های قبلی و بیش از ۸۰ مدرسه در نواحی محروم کارون، حمیدیه، باوی، باغملک، لالی، رامهرمز، هفتکل و… تحویل داده شده‌اند.
وی یادآور شد: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در دور دوم سفر ریاست جمهوری برای نوسازی مدارس استان خوزستان مصوب شده است. در هفته دولت امسال نیز ۳۳ مدرسه در خوزستان بهره برداری و تحویل آموزش و پرورش شد. امسال سال جهاد است، نهضت مدرسه‌سازی با قوت ادامه دارد و خبرهای خوبی در راه است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان:
معلمان در آموزش و تربیت دانش‌آموزان اهتمام بیشتری داشته باشند

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت: از معلمان انتظار داریم در راستای کیفیت‌بخشی به آموزش و تربیت و پرورش دانش‌آموزان اهتمام دوچندانی نسبت به سالیان گذشته داشته باشند.
عبدالله افرازه‌شهاوند در همایش سراسری مدیران مدارس کشور که امروز(۲۶ شهریورماه) به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، در جمع مدیران مدارس خوزستان در تالار فردوسی اهواز با تقدیر از اقدامات معلمان در اجرای پروژه مهر، اردوهای تابستانه و اردوهای پیشرفت، اظهار کرد: امیدوارم سال تحصیلی سرشار از پیشرفت و موفقیتی برای دانش‌آموزان داشته باشیم. جلسات مختلفی در راستای تمهیدات بازگشایی مدارس برگزار شده است و بین فرمانداران، استانداری و آموزش و پرورش همکاری بسیار خوبی وجود دارد.
و آینده‌سازان کشور هستند، قطعا مهم‌ترین و برجسته‌ترین انتظار از آموزش و پرورش، کیفیت‌بخشی و ارتقای سطح آموزش استان خوزستان باتوجه به ظرفیت موجود است.

وی بیان کرد: در تربیت و پرورش دانش‌آموزان نیز باید اهتمام بیشتری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان عنوان کرد
رشد ۱.۲ درصدی جذب دانش‌آموزان خوزستانی به رشته ریاضی فیزیک

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اجرای طرح جهش در مدارس استان پس از تعطیلی دو ساله مدارس، از رشد ۱.۲ درصدی جذب دانش‌آموزان خوزستانی به رشته ریاضی و فیزیک خبر داد.
مسعود حمیدی‌نژاد در همایش سراسری مدیران مدارس کشور که امروز (۲۶ شهریورماه) به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، در جمع مدیران مدارس خوزستان در تالار فردوسی اهواز با اشاره به تجهیز مدارس با کمک خیرین گفت: ۷۰ میلیارد تومان تجهیزات با همت خیرین بین مدارس استان خوزستان توزیع شد. در حوزه تربیت بدنی نیز ۴۵ هزارمتر مربع به سرانه ورزشی افزوده شده است.
حمیدی‌نژاد بیان کرد: امسال خوزستان در جذب دانش‌آموزان به رشته ریاضی و فیزیک که ۹ سال منفی بود، ۱.۲ رشد مثبت داشت. طبیعی است که در این فضا عده‌ای هم ناراحت می‌شوند. تنها یک سال طرح جهش را دنبال کردیم و کشتی به گل نشسته آموزش و پرورش استان خوزستان از گل خارج شده است و یک تلاش و همت دیگر نیز این کشتی را به حرکت وا می‌دارد.
وی افزود: علم‌آفرینی و بصیرت‌افزایی ارزشمند است و به این دلیل است که برخی دوست ندارند مدارس ما باز باشند اما با تلاش و همت شما معلمان، بازگشایی انجام خواهد شد.