تا پایان مردادماه سال جاری بیش از ٢٢ کیلومتر از خطوط فاضلاب سطح شهر صفحه کشی و لایروبی شد.

دکتر حاتمی گفت: تا پایان مردادماه سال جاری بیش از ٢ کیلومتر حفاری و لوله‌گذاری و بیش از ٢٠ کیلومتر صفحه کشی خطوط فاضلاب انجام شده است. این در حالی است که در سال گذشته بیش از ١٠ کیلومتر صفحه کشی و بیش از ٩ کیلومتر لایروبی منهول فاضلاب توسط اکیپ های عملیاتی آبفا اهواز به انجام رسیده بود.
افشین حاتمی با بیان این مطلب که تعمیرات حوضچه های فاضلاب و لایروبی منهول نیز تا پایان مردادماه به میزان قابل توجه انجام شده و همچنان ادامه دارد، گفت: تا پایان مردادماه ٨٢٠ مورد تعمیرات حوضچه فاضلاب و بیش از ١٩۵ حلقه لایروبی منهول صورت گرفته است.
وی خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه بزودی فصول پاییز و زمستان و بارندگی ها آغاز خواهند شد، ضرورت دارد عملیات لایروبی و تعمیرات حوضچه تا پایان شهریورماه بصورت مستمر ادامه پیدا کند.
گفتنی است، در راستای جلوگیری از ورود نخاله‌های ساختمانی و زباله و سایر آلایندگی‌ها در منهول‌های فاضلاب، عملیات نصب و راه‌اندازی درب و رینگ‌های سرقت شده در کوتاه‌ترین زمان توسط مجموعه آبفا اهواز انجام می‌شود.
حاتمی با بیان این مطلب افزود: تا پایان مردادماه سال جاری و با هزینه‌ای افزون بر ۵٠ میلیارد ریال، تعداد ٢ هزار و ۵٣٣ مورد درب و رینگ در سطح شهر نصب و راه‌اندازی شد.
مدیر آب و فاضلاب کلان‌شهر اهواز با اشاره به درب و رینگ‌های سرقت شده در سطح خیابان‌ها و معابر شهر، گفت: متاسفانه تا مردادماه سال جاری تعداد ٢ هزار و ۵٣٣ مورد درب و رینگ به سرقت رفته است که هزینه‌ای افزون بر ۵٠ میلیارد ریال بر مجموعه تحمیل ساخته است.
افشین حاتمی با بیان اینکه منهول‌های فاقد درب و رینگ و یا به سرقت رفته مجددا نصب و راه‌اندازی شدند، اظهار کرد: پس از اعلام سرقت و دریافت گزارش‌های مردمی از طریق سامانه ارتباط مردمی ١٢٢ و یا مشاهده ماموران آبفا اهواز، کلیه درب و رینگ‌های به سرقت رفته مجدد نصب و راه‌اندازی شدند.
حاتمی تصریح کرد: نبود درب و رینگ منهول‌های فاضلاب از این جهت خطرآفرین است که می‌تواند جان افراد را به خطر انداخته و منجر به ورود نخاله به شبکه فاضلاب و گرفتگی شود.