در حاشیه دومین روز از بیست و ششمین نمایشگاه صنعت نفت تهران، تفاهم نامه پارک علم و فناوری صنعت نفت با موضوع رفع نیازهای فناورانه شرکت نفت و گاز اروندان و برگزاری رویدادهای حمایت از ساخت داخل در صنعت نفت صورت پذیرفت.

کارونی ها؛ از جمله اهم موارد در نظر گرفته شده در این تفاهم نامه توسعه محصولات دانش بنیان تولید بار اول و خرید تضمینی، حمایت از طرح های فناورانه استحصال انرژِی از گاز های مشعل، افزایش بهره دهی چاه های کم بازده و توسعه فناوری های پیگ های هوشمند می باشد.

در این تفاهم نامه که به امضا مهندس عذاری اهوازی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان و محمد اسماعیل کفایتی، رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز در آمد؛ قرار بر ارائه لیستی از نیازهای عملیاتی و فناورانه شرکت نفت و گاز اروندان در بخش های مختلف رنجیره ارزش نفت و گاز در قالب طرح ها، پروژه ها و سفارشات کالا به پارک فناوری صنعت نفت گردید، و در مقابل پارک فناوری صنعت نفت با بررسی نیازهای اعلام شده، همکاری جهت شناسایی و معرفی سازندگان، پیمانکاران و همچنین رفع نیازها با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها اقدام نماید.

در ادامه به برگزاری جلسات مشترک و منظم تا حصول به نتایج توافق نامه و پایش و ارزیابی عملکرد و اثربخشی آن در بازه یک ساله تاکید شد.