اولین کارخانه تخصصی تولید خوراک آبزیان در خوزستان توسط شرکت احسان پویش پاسارگاد در شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز با حضور مسئولین استانی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگارکارونی ها ، مهندس یونس شرهانی ضمن تشکر از همکاری مسئولین استان خوزستان جهت راه اندازی کارخانه خوراک آبزیان فراتغذیه، با اشاره به نقش موثر تیم فنی مهندسی و پرسنل شرکت احسان پویش پاسارگاد در ساخت جدیدترین دستگاههای خط تولید خوراک آبزیان و به کارگیری از دانش و تکنولوژی روز و امکانات موجود در استان، اظهار کرد: با توجه به مشکل پرورش دهندگان با پرنده های مهاجر و مهاجم که ضمن استرس وارد کردن به ماهیان، بخشی از غذای اکسترود روی آب را میخوردند و باعث خسارت به پرورش دهندگان می شدند، محصول جدید به طور خاص این مشکل را حل کند.
رئیس هیات مدیره شرکت احسان پویش پاسارگاد در ادامه گفت: خط تولید خوراک میگو فراتغذیه برای فصل آینده آماده ارائه محصول به پرورش دهندگان استان خواهد بود.
مهندس شرهانی تامین سرمایه در گردش، با توجه به افزایش قیمت نهاده ها و محدودیت مالی پرورش دهندگان را از مهمترین مشکلات این صنعت بیان کرد و افزود: طبق توافقنامه ای که فراتغذیه با پست بانک داشته به پرورش دهندگان تسهیلات ویژه جهت خرید خوراک ماهی فراتغذیه پرداخت خواهد شد که پرورش دهندگان می توانند ضمن مراجعه به مدیریت فراتغذیه و اخذ معرفی نامه نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.
مهندس شرهانی با بیان اینکه شرکت احسان پویش پاسارگاد در سال ۱۳۹۷ در شهرکرد تاسیس و بیش از ۵ سال تجربه موفق در زمینه تولید تخصصی خوراک آبزیان دارد، تصریح کرد: کارخانه فراتغذیه، با تلاش پرسنل این شرکت توانست جایگاه ویژه ای در میان پرورش دهندگان خوزستان پیدا نماید که پس از بررسی دقیق و تحقیقات بازار و نیاز سنجی, توسط تیم تحقیق و توسعه فراتغذیه، در جلسه موسسین شرکت تصمیم به احداث کارخانه در استان خوزستان گرفته شد که در سال ۱۳۹۹ با خرید زمین، طراحی و ساخت کارخانه و دستگاههای خط تولید با به کارگیری دانش فنی و توان نیروهای این شرکت شروع شد که امروز بحمداله فاز ۱ کارخانه فراتغذیه افتتاح و همزمان مراسم کلنگ زنی فاز ۲ نیز انجام شد که امیدواریم تا سال آینده به بهره برداری برسد.
مهندس یونس شرهانی تاکید کرد: این شرکت ابتدا با برند فراتغذیه کار خود را شروع کرد و اکنون محصول جدیدی که بصورت خاص و ویژه برای ماهی کپور طراحی و تولید شده و با نام تجاری “تکلون” وارد بازار خواهد شد.
رئیس هیات مدیره شرکت احسان پویش پاسارگاد در پایان از پرسنل و مدیریت شرکت که با محدودیتهای موجود توانسته اند به این موفقیت دست یابند تشکر و قدردانی کرد.