مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با تاکید بر اینکه خوزستانی‌ها یک عید غدیر ماندگار را رقم زدند، گفت: پخت بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار پرس غذا توسط گروه‌های مردمی یک رکورد تاریخی است.

حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ با بیان اینکه امسال مردم خوزستان یک عید غدیر تاریخی و ماندگار را رقم زدند، بیان کرد: در اغلب محلات، مساجد و خیابان‌های اصلی شاهد برگزاری باشکوه مراسم و جشن‌های عید غدیر بودیم که با وجود گرمای ۵۰ درجه‌ای در استان اما شاهد حضور باشکوه مردم در مراسم مختلف بودیم که این امر نشان از ارادت مردم استان به اهل بیت (ع) دارد.

وی افزود: اغلب مراسم‌های برگزار شده به صورت مردمی بود و لازم است از همه مردم، مساجد، گروه‌های مردمی، هیئت‌های مذهبی و… بابت این مراسم‌های باشکوه تقدیر و تشکر کرد.

حجت الاسلام اخوان صباغ با یادآوری اینکه یکی از سنت‌های حسنه عید غدیر از سوی مردم، طبخ غذا در قالب «طرح ضیافت علوی» است، بیان کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار پرس غذا از سوی مردم و گروه‌های مردمی به مناسبت عید غدیر طبخ شد و در استانی که حدود پنج میلیون نفر جمعیت دارد، توزیع این مقدار غذای طبخ شده یک رکورد به شمار می‌رود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان بیان کرد: طبخ این مقدار غذا به مناسبت عید غدیر به لحاظ عددی نیز یک رکورد تاریخی برای مردم استان به شمار می‌رود و اغلب این غذاها در میان نیازمندان توزیع شد.

حجت الاسلام اخوان صباغ توضیح داد: «طرح ضیافت علوی» از سال ۱۳۹۰ به صورت خودجوش در خوزستان آغاز شده و هر سال بر شکوه و گسترده آن افزوده می‌شود. این طرح از سال ۱۳۹۷ در سراسر کشور فراگیر شد و همه نقاط کشور آن را اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در شب عید غدیر حجت الاسلام «محمد قمی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور به صورت شبانه از موکب‌های مردمی طبخ غذا بازدید کرد، اظهار کرد: این مسئله با تمجید رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور مواجه شد و با مشاهده این همه شور و نشاط مردم برای برگزاری مراسم غدیر از این همه ولایتمداری مردم به خصوص جوانان خوزستان تقدیر کرد.