جلسه هم اندیشی عاملین خوشه ها و انجمن های خوشه های خاتمه یافته به منظور هم افزایی و بررسی مشکلات خوشه ها و برنامه ریزی برای آینده آنها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی خوزستان ، چراغی ؛ مشاور استاندار درامور صنایع ، اصناف و خوشه ها با اشاره به اینکه در سال های اخیر توجه ویژه ای به روند توسعه بنگاه های کوچک و متوسط شده است ، گفت : همگرایی و همکاری در اجرای برنامه های توسعه خوشه های صنعتی یکی از راه حل های رفع مشکلات در این حوزه است .

وی افزود ؛ از موارد بسیار مهم دیگری که باید به آن توجه ویژه ای شود برنامه ریزی هدفمند در مسیر رشد و توسعه خوشه های صنعتی دراستان خوزستان است .

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در این جلسه گفت ؛ از راهکارهای اساسی در راستای ساماندهی هرچه بهتر صنایع کوچک و متوسط تجمیع بنگاه های اقتصادی در قالب خوشه های صنعتی است .

علی مهدی پور درادامه ابراز داشت ؛ صنایع کوچک نقش مؤثری در فرآیند توسعه و تحول صنعت بر عهده دارد به همین منظور تجمیع این شرکت ها به عنوان خوشه صنعتی امکان استفاده از تجربیات ، امکانات و انجام امور به صورت اشتراکی را فرآهم می آورد.

شایان ذکر است دراستان خوزستان ۵ خوشه خاتمه یافته در حوزه پوشاک ،آبزی پروری ، نفت و گاز ، ادوات کشاورزی و خرما در حال فعالیت هستند .