همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراهش ، آیین بزرگداشتی توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر کوت عبدالله با عنوان العشائر سواتر المقاومه در سجادیه کوت عبدالله برگزار شد.

این مراسم باحضور مهمان ویژه از کشور عراق شیخ امجد التمیمی از فرماندهان و مجاهدان حشد الشعبی عراق،امام جمعه شهرستان کارون حجت الاسلام والمسلمین خضیراوی،مهندس کعبی فرماندار کارون وفرمانده سپاه شهرستان کارون جناب سرهنگ سید معاد موسوی جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جناب سرهنگ سودانی شیوخ و زعما عشایر وقبایل شهرستان کارون، مسئولان و مدیران شهرستان اجرا گردید.

مهندس کریم باوی سرپرست شهرداری کوت عبدالله در این باره خاطرنشان کرد: آنچه که از حاج قاسم در این دیار به یادگار مانده بیش از هر چیزی عشق وی به ولایت و ولایت‌پذیری و ولایت مداری است و دیگر مولفه ای که می تواند برای همه تاثیرگذار باشد، اسلام و ایران دوستی اوست که تا پای جان برای دفاع از کشور و کیان و حرم اهل بیت (ع) کوشید و بی دریغ تلاش کرد.
مهندس کریم باوی افزود: شهامت، شجاعت، قاطع و نترس بودن ، نگاه با صلابت و رفتارمقتدرانه از دیگر میراث های به جا مانده از این شهید والا مقام است که می تواند درسی همیشگی برای همه ما باشد.
وی بر ضرورت تبیین ابعاد شخصیتی و سبک زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای مردم تاکید کرد و گفت: ایام شهادت سردار دلها فرصت مناسبی است تا مردم شناخت بیشتری از مشی و مرام و دیدگاه های این شهید عزیز پیدا کنند، لذا شهرداری و شورای اسلامی شهر کوت عبدالله با برگزاری مراسم بزرگداشت و دعوت از آحاد مردم ولایتمدار شهرستان کارون به تبیین اهداف و شخصیت کفر ستیز این سردار بزرگ اهتمام ورزیده است.
گفتنی است؛ در این مراسم از خانواده شهدای مدافع حرم و جانبازان هشت سال جنگ تحمیلی با اهدا یادبود تقدیر و تشکر شد. این یادبود بناست هر ساله به مناسبت سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزارگردد.