مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در نشست پیش بینی پنج ساله بهره دهی چاه های شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون(نیمه دوم سال ۱۴۰۱) که سه شنبه ۱۲ مهر در ستاد مرکزی این شرکت برگزار شد تاکید کرد که کارگروه و کمیته های علمی تشکیل و از ایده های نوین و نوآورانه کارکنان شرکت ها در هر سطحی حمایت شود تا با همکاری شرکت های دانش بنیان اثر تحریمها را به صفر رسانده و اهداف تولیدی سازمان را تحقق بخشیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون مهندس علیرضا دانشی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)، از تلاش های کارکنان ستاد و شرکت های بهره بردار گفت: افزایش بهره دهی چاه ها را می توان اولویت اصلی سازمان برشمرد و برای رسیدن به این هدف می بایست از ظرفیت بالای شرکت های دانش بنیان بهره جست و در حوزه مطالعات بین رشته ای، استفاده از اسید های آلی، فناوری نانو و هوشمندسازی را مورد مطالعه و امکان سنجی (جهت استفاده در صنعت نفت) قرار داد.

وی افزود: رفتن به سوی فناوری های جدید به خصوص در بخش فرآورش نفت نمکی بسیار حائز اهمیت بوده و برای برطرف کردن برخی از تنگناهای تولید، استفاده از تجهیزات اسکید یا سیار را وارد فرایند تولید خواهیم کرد تا ریسک های زیست محیطی و ایمنی را پیش از احداث تاسیسات ثابت بهره برداری و نمکزدایی به حداقل برسانیم.

مهندس دانشی همکاری های صورت گرفته با بخش خصوصی در خصوص جمع آوری گازهای همراه را گامی موثر در راستای صیانت از محیط زیست و منابع هیدروکربوری دانست و موضوع عدم گاز سوزی را از مهمترین مسائلی برشمرد که می تواند برای کشور ایجاد ثروت کند

تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی تولید نفت و گاز مارون در نیمه نخست ۱۴۰۱

سرپرست شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در تشریح عملکرد این شرکت در نیمه نخست سال جاری گفت: خوشبختانه موفق شدیم ۱۰۰٫۷ درصد برنامه تولید را تحقق بخشیم.

مهندس قباد ناصری افزود: تا پایان شهریور ماه سال جاری با استفاده از دستگاه های فرآورش سیار نفت(MOT) و تفکیک گر سیار نفت(MOS)، حدود ۷۰ هزار بشکه نفت در عملیات اسید کاری و احیاء چاه های نفتی بازیافت شد.

وی دستاورد شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در تعامل با سازندگان و شرکت های دانش بنیان را قابل قبول ارزیابی کرد و اظهار داشت: در نیمه نخست سال ۱۴۰۱، مجموعا ۳ هزار و ۲۶۳ قطعه مورد نیاز ماشین آلات فرآیندی را با هزینه ای حدود ۵۸ میلیارد ریال ساختیم.

در ادامه گزارش کامل عملکرد شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون قرائت و پیش بینی بهره دهی چاه های این شرکت علاوه بر بررسی صورتجلسه نشست پیشین در دستور کار قرار گرفت.